REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE3705 Elektromanyetik Teorisi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin klasik elektrik ve magnetik olayları anlamaları ve bu olayların temelindeki fiziksel kanunları kavrayarak belirli elektrodinamik problemlerini çözebilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ogrenci
1 Bir vektörün gradientini, diverjansını ve rotasyonelini hesaplayabilir.
2 Madde içinde ve boş uzayda nokta yükün ve sürekli yük dağılımlarının elektrik alanını hesaplayabilir. Elektrik alanın diverjansını ve rotasyonelini tanımlayabilir.
3 Madde içinde ve boş uzayda nokta yükün ve sürekli yük dağılımlarının elektriksel potansiyelini hesaplayabilir.
4 Madde içinde ve dışında kararli akımların magnetik alanını hesaplayabilir. Magnetik alanın diverjansını ve rotasyonelini tanımlayabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste, elektrostatik, manyetostatik konuları işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vektör analiz tekrarı
2) Vektör analiz tekrarı
3) Coulomb Yasası
4) Gauss Yasası
5) Dielektrikler
6) Elektrik Potansiyel ve Uygulamaları
7) Boşluktaki Manyetik Alan
8) Materyal içinde Manyetik Alan
9) Manyetik kuvvetler ve dönme kuvveti
10) İndüksiyon ve Faraday Yasası
11) İndüktans
12) Maxwell Denklemleri
13) Elektromanyetik Dalgalar
14) Yüzeylerde Yansıma ve Geçirgenlik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Engineering Electromagnetics, by D. K. Cheng, Prentice Hall, 1992.
Diğer Kaynaklar: 1. Branislav M. Notaros, “Electromagnetics,” Prentice Hall, 2011.
2.David J. Griffiths, “Introduction to Electrodynamics,” Prentice Hall, 1999.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 25
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2