SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE3705 | Elektromanyetik Teorisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin klasik elektrik ve magnetik olayları anlamaları ve bu olayların temelindeki fiziksel kanunları kavrayarak belirli elektrodinamik problemlerini çözebilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrenci 1 Bir vektörün gradientini, diverjansını ve rotasyonelini hesaplayabilir. 2 Madde içinde ve boş uzayda nokta yükün ve sürekli yük dağılımlarının elektrik alanını hesaplayabilir. Elektrik alanın diverjansını ve rotasyonelini tanımlayabilir. 3 Madde içinde ve boş uzayda nokta yükün ve sürekli yük dağılımlarının elektriksel potansiyelini hesaplayabilir. 4 Madde içinde ve dışında kararli akımların magnetik alanını hesaplayabilir. Magnetik alanın diverjansını ve rotasyonelini tanımlayabilir. |
Bu derste, elektrostatik, manyetostatik konuları işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vektör analiz tekrarı | |
2) | Vektör analiz tekrarı | |
3) | Coulomb Yasası | |
4) | Gauss Yasası | |
5) | Dielektrikler | |
6) | Elektrik Potansiyel ve Uygulamaları | |
7) | Boşluktaki Manyetik Alan | |
8) | Materyal içinde Manyetik Alan | |
9) | Manyetik kuvvetler ve dönme kuvveti | |
10) | İndüksiyon ve Faraday Yasası | |
11) | İndüktans | |
12) | Maxwell Denklemleri | |
13) | Elektromanyetik Dalgalar | |
14) | Yüzeylerde Yansıma ve Geçirgenlik |
Ders Notları / Kitaplar: | Fundamentals of Engineering Electromagnetics, by D. K. Cheng, Prentice Hall, 1992. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Branislav M. Notaros, “Electromagnetics,” Prentice Hall, 2011. 2.David J. Griffiths, “Introduction to Electrodynamics,” Prentice Hall, 1999. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | 1 |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | 1 |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | 1 |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | 1 |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | 1 |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | 1 |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | 1 |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | 1 |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | 1 |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | 1 |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek | 1 |