ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE3116 | Elektronik II | Bahar | 3 | 2 | 4 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET ARİF ERGİN |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. MAHMUT AĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Geçerli değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı elektronikle ilgili aşağıda yer alan konularda öğrencilerin temel bir bilgi edinmelerini sağlamaktır: BJT ve FET transistörlü devrelerin analizi, İşlemsel Kuvvetlendirici ve uygulamaları, Güç Kuvvetlendiricileri, Geribesleme ve Osilatör devreleri. Güç Kaynakları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- FET Transistörlü Devreleri analiz eder 2- BJT ve FET frekans cevabını bulur 3- İşlemsel kuvvetlendiricili devreleri analiz eder 4- Güç kuvvetlendiricili devreleri analiz eder 5- Geribesleme ve osilatör devrelerini analiz eder 6- Güç Kaynağı devrelerini analiz eder. |
Frekans cevabı analizinin ve Bode çizimlerinin temelleri. Düşük ve yüksek frekans BJT ve FET kuvvetlendiricileri. İşlemsel kuvvetlendiricilerin çalışma prensipleri ve uygulamaları. Güç kuvvetlendiricileri. Doğrusal entegre devre temelleri. Geribesleme ve osilatör devrelerinin temelleri. Güç kaynaklarının tasarımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Ders Tanıtımı | |
2) | FET Kutuplama | |
3) | FET Kuvvetlendiriciler | |
4) | BJT ve JFET Frekans Cevabı | |
5) | BJT ve JFET Frekans Cevabı | |
6) | İşlemsel Kuvvetlendiriciler | |
7) | İşlemsel Kuvvetlendiriciler | |
8) | İşlemsel Kuvvetlendiricilerin Uygulamaları | |
9) | Problem Çözümü | |
10) | Güç Kuvvetlendiricileri | |
11) | Güç Kuvvetlendiricileri | |
12) | Doğrusal-Sayısal Entegre Devreler & Geribesleme ve Osilatör Devreleri | |
13) | Güç Kaynakları | |
14) | Problem Çözümü |
Ders Notları / Kitaplar: | Boylestad, R. / Nashelsky, L., Electronic Devices and Circuit Theory, 11th Edition, Prentice-HALL. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 9 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 9 | 2 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |