ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4436 Samsung - Android Cihazlarda İleri Uygulama Geliştirme Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu kurs web servisleri multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, çoklu ortam işlemleri, broadcast mekanizması ve harita servisleri konularını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Web Servislerine giriş, Harita Services, MultiMedia Operations
II. Tablı pencereler, Multithreading’e giriş
III. AsyncTask sınıfı, Broadcast Mekanizması
IV. Geliştirici servis uygulamaları
V. Gelişmiş veritabanı kullanımı, Facebook ile entedrasyon
VI. İçerik sağlayıcıları kullanmak
VII. İşletim sistemi yeteneklerine erişmek

Dersin İçeriği

I. Web Servislerine giriş
II. Gelişmiş web servisleri
III. Tablı pencereleri kullanmak
IV. Multithreading’e giriş
V. Gelişmiş Multithreading
VI. AsyncTask Sınıfı
VII. MultiMedia işlemleri
VIII. Broadcast mekanizması
IX. Harita servislerini kullanmak
X. Geliştirici servis uygulamaları
XI. Gelişmiş veritabanı kullanımı
XII. Facebook ile enterasyon
XIII. İçerik sağlayıcıların kullanımı
XIV. İşletim sistemi yeteneklerine erişmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1st Week: Web Servislerine giriş
2) Gelişmiş web servisleri
3) Tablı pencereleri kullanmak
4) Multithreading’e giriş
5) Gelişmiş Multithreading
6) AsyncTask Sınıfı
7) MultiMedia işlemleri
8) Yayın mekanizması
9) Harita servislerini kullanmak
10) Geliştirici servis uygulamaları
11) Gelişmiş veritabanı kullanımı
12) Facebook ile enterasyon
13) İçerik sağlayıcıların kullanımı
14) İşletim sistemi yeteneklerine erişmek

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nizar Ogutmen, Profesyonel örnekler ile Android Uygulamaları, 978-605-4205-50-9, 2011
Diğer Kaynaklar: yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Proje 1 20 20
Ödevler 14 2 28
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek