FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4436 | Samsung - Android Cihazlarda İleri Uygulama Geliştirme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu kurs web servisleri multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, çoklu ortam işlemleri, broadcast mekanizması ve harita servisleri konularını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Web Servislerine giriş, Harita Services, MultiMedia Operations II. Tablı pencereler, Multithreading’e giriş III. AsyncTask sınıfı, Broadcast Mekanizması IV. Geliştirici servis uygulamaları V. Gelişmiş veritabanı kullanımı, Facebook ile entedrasyon VI. İçerik sağlayıcıları kullanmak VII. İşletim sistemi yeteneklerine erişmek |
I. Web Servislerine giriş II. Gelişmiş web servisleri III. Tablı pencereleri kullanmak IV. Multithreading’e giriş V. Gelişmiş Multithreading VI. AsyncTask Sınıfı VII. MultiMedia işlemleri VIII. Broadcast mekanizması IX. Harita servislerini kullanmak X. Geliştirici servis uygulamaları XI. Gelişmiş veritabanı kullanımı XII. Facebook ile enterasyon XIII. İçerik sağlayıcıların kullanımı XIV. İşletim sistemi yeteneklerine erişmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1st Week: Web Servislerine giriş | |
2) | Gelişmiş web servisleri | |
3) | Tablı pencereleri kullanmak | |
4) | Multithreading’e giriş | |
5) | Gelişmiş Multithreading | |
6) | AsyncTask Sınıfı | |
7) | MultiMedia işlemleri | |
8) | Yayın mekanizması | |
9) | Harita servislerini kullanmak | |
10) | Geliştirici servis uygulamaları | |
11) | Gelişmiş veritabanı kullanımı | |
12) | Facebook ile enterasyon | |
13) | İçerik sağlayıcıların kullanımı | |
14) | İşletim sistemi yeteneklerine erişmek |
Ders Notları / Kitaplar: | Nizar Ogutmen, Profesyonel örnekler ile Android Uygulamaları, 978-605-4205-50-9, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |