ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4435 Samsung - Android Cihazlarda Uygulama Geliştirme Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi SELÇUK BAKTIR
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kursu tamamlayan öğrencilerin Android platform için mobil uygulamalar geliştirebilmelerini sağlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Android için uygulama geliştirme teknikleri ve temel konsepti anlamak
II. SDK’yı ve diğer android geliştirme araçlarını kullanabilmek
III. Android OS Kullanan aygıtlarının temel özelliklerini ve yeteneklerini öğrenmek
IV. Java programlama dilinin Android platformu için uygulama geliştirme ile ilişkisini anlamak
V. Farklı tiplerdeki Android uygulamaları ve servisleri için ihtiyaç duyulan ek kaynaklar ve güvenlik bilgileri nasıl elde edilir. (Haritalar, SMS, Elektronik Posta, vs.)
VI. SQLite veritabanı özellikleri ile nasıl çalıştığını anlamak.
VII. Android uygulamaları Android Market’te nasıl yayınlanır.

Dersin İçeriği

Android uygulama temelleri, Kullanıcı Arabirimi oluşturmak, Kullanıcı arabirimi ile etkileşim, Aktivite yaşam döngüsünün yönetimi, SQLite veritabanının kullanımı, Sistem yanıtlarının bakımı, Internet üzerinden veri alışverişi, Kullanıcı deneyimi geliştirilmesi, Uygulamaları yayınlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Android Platformuna giriş
2) Android uygulama temelleri
3) Android uygulama temelleri
4) Kullanıcı Arabirimi oluşturmak
5) Kullanıcı girişlerinin işlenmesi
6) Kullanıcı arabirimi ile etkileşim
7) Aktivite yaşam döngüsünün yönetimi
8) Persisting uygulama verileri
9) Saklama opsiyonlarının seçimi
10) SQLite veritabanının kullanımı
11) Sistem yanıtlarının bakımı
12) Internet üzerinden veri alışverişi
13) Kullanıcı deneyimi geliştirilmesi
14) Uygulamaları yayınlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zigurd Mednieks, Laird Dornin, G. Blake Meike, Masumi Nakamura, Programming Android ,
Murat Önder-Ahmet Oğuz Mermerkaya, Merhaba Android
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 10
Ödev 10 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Laboratuvar 14 14
Uygulama 14 28
Sunum / Seminer 1 20
Ödevler 14 28
Küçük Sınavlar 5 5
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek