ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4435 | Samsung - Android Cihazlarda Uygulama Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK Dr. Öğr. Üyesi SELÇUK BAKTIR Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kursu tamamlayan öğrencilerin Android platform için mobil uygulamalar geliştirebilmelerini sağlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Android için uygulama geliştirme teknikleri ve temel konsepti anlamak II. SDK’yı ve diğer android geliştirme araçlarını kullanabilmek III. Android OS Kullanan aygıtlarının temel özelliklerini ve yeteneklerini öğrenmek IV. Java programlama dilinin Android platformu için uygulama geliştirme ile ilişkisini anlamak V. Farklı tiplerdeki Android uygulamaları ve servisleri için ihtiyaç duyulan ek kaynaklar ve güvenlik bilgileri nasıl elde edilir. (Haritalar, SMS, Elektronik Posta, vs.) VI. SQLite veritabanı özellikleri ile nasıl çalıştığını anlamak. VII. Android uygulamaları Android Market’te nasıl yayınlanır. |
Android uygulama temelleri, Kullanıcı Arabirimi oluşturmak, Kullanıcı arabirimi ile etkileşim, Aktivite yaşam döngüsünün yönetimi, SQLite veritabanının kullanımı, Sistem yanıtlarının bakımı, Internet üzerinden veri alışverişi, Kullanıcı deneyimi geliştirilmesi, Uygulamaları yayınlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Android Platformuna giriş | |
2) | Android uygulama temelleri | |
3) | Android uygulama temelleri | |
4) | Kullanıcı Arabirimi oluşturmak | |
5) | Kullanıcı girişlerinin işlenmesi | |
6) | Kullanıcı arabirimi ile etkileşim | |
7) | Aktivite yaşam döngüsünün yönetimi | |
8) | Persisting uygulama verileri | |
9) | Saklama opsiyonlarının seçimi | |
10) | SQLite veritabanının kullanımı | |
11) | Sistem yanıtlarının bakımı | |
12) | Internet üzerinden veri alışverişi | |
13) | Kullanıcı deneyimi geliştirilmesi | |
14) | Uygulamaları yayınlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Zigurd Mednieks, Laird Dornin, G. Blake Meike, Masumi Nakamura, Programming Android , Murat Önder-Ahmet Oğuz Mermerkaya, Merhaba Android |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 14 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 |
Ödevler | 14 | 28 |
Küçük Sınavlar | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |