REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4435 Samsung - Android Cihazlarda Uygulama Geliştirme Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi SELÇUK BAKTIR
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kursu tamamlayan öğrencilerin Android platform için mobil uygulamalar geliştirebilmelerini sağlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Android için uygulama geliştirme teknikleri ve temel konsepti anlamak
II. SDK’yı ve diğer android geliştirme araçlarını kullanabilmek
III. Android OS Kullanan aygıtlarının temel özelliklerini ve yeteneklerini öğrenmek
IV. Java programlama dilinin Android platformu için uygulama geliştirme ile ilişkisini anlamak
V. Farklı tiplerdeki Android uygulamaları ve servisleri için ihtiyaç duyulan ek kaynaklar ve güvenlik bilgileri nasıl elde edilir. (Haritalar, SMS, Elektronik Posta, vs.)
VI. SQLite veritabanı özellikleri ile nasıl çalıştığını anlamak.
VII. Android uygulamaları Android Market’te nasıl yayınlanır.

Dersin İçeriği

Android uygulama temelleri, Kullanıcı Arabirimi oluşturmak, Kullanıcı arabirimi ile etkileşim, Aktivite yaşam döngüsünün yönetimi, SQLite veritabanının kullanımı, Sistem yanıtlarının bakımı, Internet üzerinden veri alışverişi, Kullanıcı deneyimi geliştirilmesi, Uygulamaları yayınlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Android Platformuna giriş
2) Android uygulama temelleri
3) Android uygulama temelleri
4) Kullanıcı Arabirimi oluşturmak
5) Kullanıcı girişlerinin işlenmesi
6) Kullanıcı arabirimi ile etkileşim
7) Aktivite yaşam döngüsünün yönetimi
8) Persisting uygulama verileri
9) Saklama opsiyonlarının seçimi
10) SQLite veritabanının kullanımı
11) Sistem yanıtlarının bakımı
12) Internet üzerinden veri alışverişi
13) Kullanıcı deneyimi geliştirilmesi
14) Uygulamaları yayınlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zigurd Mednieks, Laird Dornin, G. Blake Meike, Masumi Nakamura, Programming Android ,
Murat Önder-Ahmet Oğuz Mermerkaya, Merhaba Android
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 10
Ödev 10 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Laboratuvar 14 14
Uygulama 14 28
Sunum / Seminer 1 20
Ödevler 14 28
Küçük Sınavlar 5 5
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2