Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersin hedefleri dört bölümden oluşmaktadır.
1.Uygulama: Birinci Bölüm, Microsoft Dynamics CRM uygulamasını kullanıcı açısından incelemesi oluşturur. Ders kapsamında yer alan uygulama işlevselliği, Temel CRM Navigasyon, Kullanıcı Arayüzü, Outlook İstemcisi, Pazarlama Otomasyonu, Satış Yönetimi, Hizmet Yönetimi ve Hizmet Zamanlama uygulamaları yer almaktadır.
2. Kurulum: İkinci Bölüm öğrencilere Microsoft Dynamics CRM 4.0'ı nasıl kuracakları ve dağıtacaklarını öğretir. Ders, bir Microsoft Dynamics CRM dağıtımında kullanılan bileşenleri, Microsoft Dynamics CRM'yi başarıyla dağıtmak için gereken donanım ve yazılım gereksinimlerini ve üç temel Microsoft Dynamics CRM bileşeninin kurulum talimatlarını araştırır.
3. Özelleştirme: Üçüncü Bölüm öğrencilere Microsoft Dynamics CRM 4.0'ı yapılandırma ve özelleştirme araçları sağlar. Yapılandırma konuları, işletme yönetimi işlevlerini kurmayı içerir. Ayrıca, sistem bileşenlerini özelleştirmek için Microsoft Dynamics CRM 4.0 Özelleştirme araçlarının kullanımı konusu ders kapsamı içindedir.
4. Genişletme: Dördüncü Bölüm, öğrencilere Microsoft Dynamics CRM 4.0'ın nasıl genişletilebileceğini anlamaya yönelik bilgi ve becerileri sağlar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
CRM / Dynamics CRM Tanıtımı |
|
2) |
Microsoft Dynamics CRM Temelleri (Web, Outlook, Mobil İstemciler) |
|
3) |
Satış, Pazarlama, Hizmet Yönetimi |
|
4) |
Microsoft Dynamics CRM Bileşenleri ve Kurulumu |
|
5) |
Dynamics CRM'yi Yapılandırma (Ticari Birimler, Güvenlik, Roller, Kullanıcılar, Ekip, Kuruluş, MUI) |
|
6) |
Kişiselleştirme Bölüm I (İçe / Dışa Aktarma, Form, Görünüm, Varlık, Özellik, İlişki) |
|
7) |
Kişiselleştirme Bölüm II (İçe / Dışa Aktar, Form, Görünüm, Varlık, Özellik, İlişki) |
|
8) |
Microsoft Dynamics CRM Uzatan Mimari |
|
9) |
Gelişmiş Platform İşlemleri |
|
10) |
Özel İş Akışı Etkinlikleri ve Eklentileri |
|
11) |
Uygulama Etkinliği Programlama ve Entegrasyon |
|
12) |
ASP .NET Uzantıları Oluşturma |
|
13) |
Projeler |
|
14) |
Projeler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
3 |
2) |
Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. |
2 |
9) |
Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |