COP4425 Wissen Akademi - Mobile Operating Systems & ApplicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4425 Wissen Akademi - Mobil İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Mobil işletim sistemleri, uygulama gelistirme, artırılmıs gerceklik, lokasyon bazlı servisler, yakın alan iletişimi, html 5.0 kod uygulamalari ve sosyal network ile mobil uygulamalar konusunda kapsamlı tanımının yapılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Son teknoloji mobil isletim sistemi ve uygulamalari öğretilecektir. Bu kursta ögrenciler mobil uygulama geliştirmenin temelleri ve aynı zamanda artırılmıs gerceklik,lokasyon bazlı servisler ve yakın alan iletişimi öğrenecektir. Ek olarak ögrenciler farklı üreticilerin mobil işletim sistemleri konusunda(Apple iOS 4.0, BlackBerry OS, Android OS, Nokia Ovi,ve Samsung Bada) deneyim kazanacaktır.

Dersin İçeriği

Mobil Teknolojilere giriş
Global Mobil Trendler
Mobil İşletim Sistemine giriş
Apple iOS 4.0
BlackBerry OS
Android OS
Nokia Ovi
Samsung Bada
Lokasyon Bazlı Servisler
Html 5.0 Uygulamaları
Mobil Uygulamalarda Artırılmış Gerçeklik
Sosyal Ağ Tabanlı mobil uygulamalar
Yakın Alan İletişimi (NFC)
Projeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mobil Teknolojiler tanıtılacaktır.
2) Global mobil trafiğinin artışına neden olan trendler incelenecektir.
3) Mobil işletim sistemleri tanıtılacaktır.
4) Apple iOS 4.0 incelenecektir.
5) BlackBerry OS incelenecektir.
6) Android OS incelenecektir.
7) Samsung Bada incelenecektir.
8) Nokia Ovi incelenecektir.
9) Lokasyon bazlı servisler incelenecektir.(Lokasyon destekli tasınabilir navigasyon araçları icin gelistirilmesi)
10) Html 5.0 uygulamalari incelenecektir.
11) Mobil uygulamalarda artırılmıs gerceklik incelenecektir.
12) Sosyal network bazlı uygulamalar incelenecektir.
13) Yakın alan iletişim ve uygulamalari incelenecektir.
14) Ogrencilerin donem odevlerinin sunumlari yapilacaktir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Arazi Çalışması 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Projeler 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 8 2 16
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.