ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP4323 | Kablosuz ve Mobil Ağlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | MEHMET ŞÜKRÜ KURAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, kablosuz ve mobil ağ kavramları ve gerçek dünya örnekleri ile protokolleri kapsar. Dersin sonunda, öğrencilerin matematik / mühendislik prensiplerini kullanarak kablosuz ve mobil ağlar ve ilgili problem çözme kabiliyeti kazanmaları amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kablosuz iletişim problemleri için algoritmalar tasarlama becerisi II. Kablosuz ağlar için test ve izleme programları geliştirme becerisi III. Kablosuz ağlar için paket boyutu optimizasyon teknikleri tasarlama becerisi IV. Kablosuz ağların performansını analiz ve değerlendirme becerisi V. becerisi araç ağlar için iletişim çözümleri tasarlamak için VI. Yazılım mühendisliği ilkeleri ve profesyonel bir örgütlenme yeteneği ve belge program kodu proje raporları hazırlama becerisi. |
Bu ders, kablosuz ve mobil ağ kavramları ve gerçek dünya örnekleri ile protokolleri kapsar. Dersin sonunda, öğrencilerin matematik / mühendislik prensiplerini kullanarak kablosuz ve mobil ağlar ve ilgili problem çözme kabiliyeti kazanmları amaçlanmıştır. 1. Hafta: Kablosuz ağlara genel bir bakış 2. Hafta: Genişbant İletişim Teknolojileri 3. Hafta: 3G İletişim Teknolojileri 4. Hafta: 4G ve Ötesi 5. Hafta: Kablosuz Yerel Alan Ağları 6. Hafta: Ara Sınav-I 7. Hafta: Yakın Alan İletişimi 8. Hafta: RFID 9. Hafta: Özel Amaçlı Ağlar 10. Hafta: Kablosuz Sensör Ağları 11. Hafta: Ara Sınav-II 12. Hafta: Kablosuz Ağlarda Paket Boyut Optimizasyonu 13. Hafta: Sualtı Akustik ve Yeraltı İletişim 14. Hafta: Araçlar Arası Ağlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Kablosuz ağlara genel bir bakış | |
2) | 2. Hafta: Genişbant İletişim Teknolojileri | |
3) | 3. Hafta: 3G İletişim Teknolojiler | |
4) | 4. Hafta: 4G ve Ötesi | |
5) | 5. Hafta: Kablosuz Yerel Alan Ağları | |
6) | 6. Hafta: Ara Sınav-I | |
7) | 7. Hafta: Yakın Alan İletişimi | |
8) | 8. Hafta: RFID | |
9) | 9. Hafta: Özel Amaçlı Ağlar | |
10) | 10. Hafta: Kablosuz Sensör Ağları | |
11) | 11. Hafta: Ara Sınav-II | |
12) | 12. Hafta: Kablosuz Ağlarda Paket Boyut Optimizasyonu | |
13) | 13. Hafta: Sualtı Akustik ve Yeraltı İletişim | |
14) | 14. Hafta: Araçlar Arası İletişim Ağları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. W. Stallings, “Data and Computer Communications,” Prentice Hall, 8th edition, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | 2. I.F. Akyildiz and M.C. Vuran, ''Wireless Sensor Networks,'' John Wiley & Sons, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 82 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 3 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |