PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP4323 | Kablosuz ve Mobil Ağlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | MEHMET ŞÜKRÜ KURAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, kablosuz ve mobil ağ kavramları ve gerçek dünya örnekleri ile protokolleri kapsar. Dersin sonunda, öğrencilerin matematik / mühendislik prensiplerini kullanarak kablosuz ve mobil ağlar ve ilgili problem çözme kabiliyeti kazanmaları amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kablosuz iletişim problemleri için algoritmalar tasarlama becerisi II. Kablosuz ağlar için test ve izleme programları geliştirme becerisi III. Kablosuz ağlar için paket boyutu optimizasyon teknikleri tasarlama becerisi IV. Kablosuz ağların performansını analiz ve değerlendirme becerisi V. becerisi araç ağlar için iletişim çözümleri tasarlamak için VI. Yazılım mühendisliği ilkeleri ve profesyonel bir örgütlenme yeteneği ve belge program kodu proje raporları hazırlama becerisi. |
Bu ders, kablosuz ve mobil ağ kavramları ve gerçek dünya örnekleri ile protokolleri kapsar. Dersin sonunda, öğrencilerin matematik / mühendislik prensiplerini kullanarak kablosuz ve mobil ağlar ve ilgili problem çözme kabiliyeti kazanmları amaçlanmıştır. 1. Hafta: Kablosuz ağlara genel bir bakış 2. Hafta: Genişbant İletişim Teknolojileri 3. Hafta: 3G İletişim Teknolojileri 4. Hafta: 4G ve Ötesi 5. Hafta: Kablosuz Yerel Alan Ağları 6. Hafta: Ara Sınav-I 7. Hafta: Yakın Alan İletişimi 8. Hafta: RFID 9. Hafta: Özel Amaçlı Ağlar 10. Hafta: Kablosuz Sensör Ağları 11. Hafta: Ara Sınav-II 12. Hafta: Kablosuz Ağlarda Paket Boyut Optimizasyonu 13. Hafta: Sualtı Akustik ve Yeraltı İletişim 14. Hafta: Araçlar Arası Ağlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Kablosuz ağlara genel bir bakış | |
2) | 2. Hafta: Genişbant İletişim Teknolojileri | |
3) | 3. Hafta: 3G İletişim Teknolojiler | |
4) | 4. Hafta: 4G ve Ötesi | |
5) | 5. Hafta: Kablosuz Yerel Alan Ağları | |
6) | 6. Hafta: Ara Sınav-I | |
7) | 7. Hafta: Yakın Alan İletişimi | |
8) | 8. Hafta: RFID | |
9) | 9. Hafta: Özel Amaçlı Ağlar | |
10) | 10. Hafta: Kablosuz Sensör Ağları | |
11) | 11. Hafta: Ara Sınav-II | |
12) | 12. Hafta: Kablosuz Ağlarda Paket Boyut Optimizasyonu | |
13) | 13. Hafta: Sualtı Akustik ve Yeraltı İletişim | |
14) | 14. Hafta: Araçlar Arası İletişim Ağları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. W. Stallings, “Data and Computer Communications,” Prentice Hall, 8th edition, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | 2. I.F. Akyildiz and M.C. Vuran, ''Wireless Sensor Networks,'' John Wiley & Sons, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 82 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |