LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP4221 | Multimedya Sistemleri ve İletişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HASSAN IMANI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste multimedya sistemleri ve bu sistemlerin analizleri ile ilgili temel konular öğretilecektir. Görüntü işleme uygulamalarının baştan aşağı analizi, algoritmalar, araçlar ve temel teoriler işlenecektir. Örnek uygulama olarak, dijital TV, bilgisayar oyunları, sinema özel efektleri, 3B TV, medikal görüntüleme ve forensik uygulamaları gösterilir. Genel olarak hareket tahmini, filtreleme ve düzeltme, deinterlace ve iyileştirme, süper çözünürlük,stereo ve 3B video işleme, kodlama ve sıkıştırma algoritmalarının temelleri öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Multimedya veri işlemedeki sorunları çözmek için temel sinyal işleme bilgisini kullanabilmek II. Çeşitli medya aygıtlarının çalışma prensipleri hakkında bilgi edinmek ve bunları birleştirerek daha büyük multimedya sistemleri inşa edebilmek III. Dijital veri işlemenin tasarımı ve kontrolü için programlama temellerini uygulamak ve bunları gerçek dünya problemlerine uygulamak IV. Temel işleme tekniklerini ayrıntılı olarak inceleyerek görme, görüntüleme, renkler ve videonun ardındaki teorik kavramlar hakkında araştırma yapmak V. Multimedya aygıtları arasındaki mekanizmayı, iletişim prensiplerini değerlendirmek ve analiz etmek, bu aygıtların kullanımını araştırmak, dolayısıyla toplumun ihtiyaçlarını analiz etmek VI. Uygulamalı mühendisliğin başlıca alanlarındaki temel kavramları bilmek (bilgisayar görüşü, iletişim, veri madenciliği, sensörler, insan-bilgisayar etkileşimi) VII. Multimedya sistemlerinin uygulamalarını bilmek, zorluklarla yüzleşmek ve teorik kavramlardan başlayarak günlük hayatımızda kullanılan büyük uygulamalara kadar küresel bir bakış açısı elde etmek. |
Dersin öğretim yöntemleri aşağıdaki Şeklindedir: Proje Ders Okuma Uygulama Simülasyon Bireysel Çalışma Uygulama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Multimedya Sistemlerine Giriş | |
2) | Dijital Görüntüler ve multimedya protokollerine giriş | |
3) | Görüntü sıkıştırma ve Görüntü Biçimleri 1 | |
4) | Görüntü sıkıştırma ve Görüntü Biçimleri 2 | |
5) | RGB görüntüleri, Renk uzayları, Ölçekleme, yeniden boyutlandırma, Aritmetik ve Bitwise İşlemleri, İkilileştirme, Uyarlamalı Eşikleme, Genişletme, Aşınma Evrişimi, Görüntü Filtreleme Teknikleri | |
6) | OpenCV'de video dosyalarıyla başa çıkma Derin öğrenmeye giriş | |
7) | 1. Ara Sınav | Kesin ara sınav tarihi duyurulacaktır. |
8) | Metin, görüntü ve video için Üretken Yapay Zeka'ya Giriş (NLP, CV) | |
9) | Bilgi Teorisi ve Kanal Kodlamasına Giriş | |
10) | Video Sıkıştırma Teknikleri | |
11) | Bilgisayar Ağlarının Temelleri | |
12) | Akış (MQTT) | |
13) | Gstreamer ile video akışı | |
14) | Dönem değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Digital Video Processing, A. Murat Tekalp, PEARSON Any other books related to subjects each week |
Diğer Kaynaklar: | Digital Video Processing, A. Murat Tekalp, PEARSON Her hafta konularla ilgili başka kitaplar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 8 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 |
Final | 1 | 36 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |