MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP3001 | İşletim Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bilgisayar sistemlerinin çekirdek derslerinden biridir. Process yönetimi, dosya yönetimi, hafıza yönetimi gibi çok temel, fakat detaylarıyla bilinmesi gereken konular öğrenciye öğretilecektir. İşletim sistemlerının temel tüm yapıları ele alınacaktır. Bunun yanısıra işletim sistemleri dizaynı giriş seviyesinde öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir kaynak yönetim aracı olarak İşletim Sistemi önemini kavrayabilmek 2. Yaygın olarak kullanılan işletim sistemlerinin yapısını ve aralarındaki temel farklılıkları analiz etmek. 3. Süreçler ve evreler mekaniği aşina olmak 4. Süreç senkronizasyonu kavramını anlamak 5. OS fiziksel ve sanal bellek yönetimi bilgilerini kavrayabilmek 6. Ölümcül kilitlenmeleri kavrayabilme ve kaçınma yöntemlerini öğrenmek 7. Dosya sistemleri kavrayabilmek 8. Girdi ve çıktıyı kullanmak 9. İşletim sistemlerinin performansının etkileyen problemlere uygulanacak çözümleri önermek. |
1.İşletim Sistemleri tarihi, İşletim Sistemlerine Giriş 2.Processes ve İplikler 3.Hafiza Yönetimi 4.Dosya Sistemleri 5.Girdi Çıktı 6.Ölümcül Kilit |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşletim Sistemleri Tarihi, İşletim Sistemlerine Giris | Yok |
2) | Proses ve İplikler | Yok |
3) | Proses ve İplikler (devam) | Yok |
4) | Proses Senkronizasyonu | Yok |
5) | İşlemci Zamanlama | |
6) | Ara Sınav | Tüm konuların tekrarı |
7) | Kilitlenmeler | Yok |
8) | Kilitlenmeler (devam) | Yok |
9) | Hafıza Yönetimi | Yok |
10) | Sanal Bellek | Yok |
11) | Sanal Bellek (devam) | Yok |
12) | Depolama Yönetimi | Yok |
13) | Dosya Sistemleri | Yok |
14) | Dosya Sistemleri (devam) | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Operating System Concepts Abraham Silberschatz (Author), Peter B. Galvin (Author), Greg Gagne (Author) |
Diğer Kaynaklar: | Andrew S. Tanenbaum, Modern Operating Systems, (3rd Edition), 2007, Prentice Hall |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 8 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | |
2) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
3) | Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. | |
4) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
5) | Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. | |
6) | Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. | |
7) | Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma | |
8) | Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. | |
9) | Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. | |
10) | Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |