| LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| CMP3001 | İşletim Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | English |
| Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
| Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bilgisayar sistemlerinin çekirdek derslerinden biridir. Process yönetimi, dosya yönetimi, hafıza yönetimi gibi çok temel, fakat detaylarıyla bilinmesi gereken konular öğrenciye öğretilecektir. İşletim sistemlerının temel tüm yapıları ele alınacaktır. Bunun yanısıra işletim sistemleri dizaynı giriş seviyesinde öğretilecektir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İşletim sisteminin bir kaynak yönetim aracı olarak önemini açıklar 2. Yaygın kullanılan işletim sistemlerinin yapısını analiz eder ve temel farklılıklarını ayırt eder. 3. Süreçlerin (process) mekaniğini ve süreç durumlarını tanımlar. 4. Süreç senkronizasyonu kavramını ve önemini açıklar 5. İşletim sistemlerinde fiziksel ve sanal bellek yönetimini anladığını gösterir 6. Kilitlenmeleri (deadlock) tanımlar, tartışır ve bunları önlemek veya kaçınmak için yöntemleri uygular 7. Dosya sistemi yapılarını ve işlevlerini tanımlar ve karşılaştırır 8. İşletim sistemlerindeki girdi ve çıktı mekanizmalarını kullanır 9. İşletim sistemi performansını etkileyen sorunları değerlendirir ve uygun çözümler önerir 10. Bireysel bir projede tanımlanmış bir soruna bir çözüm tasarlar, uygular ve belgeler |
| 1.İşletim Sistemleri tarihi, İşletim Sistemlerine Giriş 2.Processes ve İplikler 3.Hafiza Yönetimi 4.Dosya Sistemleri 5.Girdi Çıktı 6.Ölümcül Kilit |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | İşletim Sistemleri Tarihi, İşletim Sistemlerine Giris | Yok |
| 2) | Proses ve İplikler | Yok |
| 3) | Proses ve İplikler (devam) | Yok |
| 4) | Proses Senkronizasyonu | Yok |
| 5) | İşlemci Zamanlama | |
| 6) | Ara Sınav | Tüm konuların tekrarı |
| 7) | Kilitlenmeler | Yok |
| 8) | Kilitlenmeler (devam) | Yok |
| 9) | Hafıza Yönetimi | Yok |
| 10) | Sanal Bellek | Yok |
| 11) | Sanal Bellek (devam) | Yok |
| 12) | Depolama Yönetimi | Yok |
| 13) | Dosya Sistemleri | Yok |
| 14) | Dosya Sistemleri (devam) | Yok |
| Ders Notları / Kitaplar: | Operating System Concepts Abraham Silberschatz (Author), Peter B. Galvin (Author), Greg Gagne (Author) |
| Diğer Kaynaklar: | Andrew S. Tanenbaum, Modern Operating Systems, (3rd Edition), 2007, Prentice Hall |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 8 | % 20 |
| Projeler | 1 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Proje | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 35 | 35 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
| 2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
| 3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
| 4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
| 5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
| 6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
| 7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
| 8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
| 9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
| 10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
| 11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |