EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP3001 | İşletim Sistemleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bilgisayar sistemlerinin çekirdek derslerinden biridir. Process yönetimi, dosya yönetimi, hafıza yönetimi gibi çok temel, fakat detaylarıyla bilinmesi gereken konular öğrenciye öğretilecektir. İşletim sistemlerının temel tüm yapıları ele alınacaktır. Bunun yanısıra işletim sistemleri dizaynı giriş seviyesinde öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir kaynak yönetim aracı olarak İşletim Sistemi önemini kavrayabilmek 2. Yaygın olarak kullanılan işletim sistemlerinin yapısını ve aralarındaki temel farklılıkları analiz etmek. 3. Süreçler ve evreler mekaniği aşina olmak 4. Süreç senkronizasyonu kavramını anlamak 5. OS fiziksel ve sanal bellek yönetimi bilgilerini kavrayabilmek 6. Ölümcül kilitlenmeleri kavrayabilme ve kaçınma yöntemlerini öğrenmek 7. Dosya sistemleri kavrayabilmek 8. Girdi ve çıktıyı kullanmak 9. İşletim sistemlerinin performansının etkileyen problemlere uygulanacak çözümleri önermek. |
1.İşletim Sistemleri tarihi, İşletim Sistemlerine Giriş 2.Processes ve İplikler 3.Hafiza Yönetimi 4.Dosya Sistemleri 5.Girdi Çıktı 6.Ölümcül Kilit |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşletim Sistemleri Tarihi, İşletim Sistemlerine Giris | Yok |
2) | Proses ve İplikler | Yok |
3) | Proses ve İplikler (devam) | Yok |
4) | Hafiza Yönetimi | Yok |
5) | Ara Sınav 1 | Şimdiye kadar işlenmiş konuların tekrarı |
6) | Hafıza Yönetimi (devam) | Yok |
7) | Hafıza Yönetimi (devam) | Yok |
8) | Dosya Sistemleri (devam) | Yok |
9) | Dosya Sistemleri | Yok |
10) | Ara Sınav 2 | Tüm konuların tekrarı |
11) | Girdi Çıktı | Yok |
12) | Girdi Çıktı (devam) | Yok |
13) | Ölümcül Kilitlenmeler | Yok |
14) | Ölümcül Kilitlenmeler (devam) | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Operating System Concepts Abraham Silberschatz (Author), Peter B. Galvin (Author), Greg Gagne (Author) |
Diğer Kaynaklar: | Andrew S. Tanenbaum, Modern Operating Systems, (3rd Edition), 2007, Prentice Hall |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 8 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 3 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 2 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 2 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 2 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 2 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |