BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP2003 | Veri Yapıları ve Algoritmalar (C++) | Güz | 3 | 2 | 4 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TEVFİK AYTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN Doç. Dr. TEVFİK AYTEKİN Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders bilgisayar mühendisliğinde kullanılan temel veri yapılarına giriş niteliğindedir. Dersin bitiminde öğrenci, bağlı listeler, yığıtlar, kuyruklar, kıyım tabloları, ve ikili ağaçlar gibi temel veri yapılarının uygulaması, gerçekleştirilmesi ve analizi hakkında bilgi sahibi olacaktır. Sıralama, arama ve özyineleme gibi temel tekniklere de giriş yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel nesne yönelimli programlama ilkelerini açıklayabilir ve uygulayabilir. II. Bağlı listeler, yığıtlar, kuyruklar, kıyım tablolari ve ikili ağaçlar gibi temel veri yapılarını gerçekleştirebilir. III. Algoritmaların performanslarını ölçebilir. IV. Performanslı programlar geliştirebilmek için uygun veri yapılarını seçebilir, geliştirebilir ve bir grup projesinde bu yöntemleri kullanabilir/raporlayabilir. V. Özyinelemeli algoritmalar geliştirebilir. VI. Temel veri yapılarında sıralama işlemini gerçekleştirebilir. VII. Temel veri yapılarında arama işlemini gerçekleştirebilir. |
Derse genel bir bakış ile nesne yönelimli programlama ve C++ tekrarından sonra algoritma karmaşıklık analizine giriş yapılacaktır. Daha sonra bağlı listeler ve yığıtlar incelenecektir. Ara sınavdan sonra kuyruklar, özyinelemeli algoritmalar ve sıralama tekniklerine temel bir giriş yapılacaktır. En son olarak arama ve kıyım algoritmaları ve ikili ağaçlar işlenecektir. Dersin öğrenme yöntemleri anlatım, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme, proje hazırlama, uygulama şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel bakış ve nesne yönelimli programlama ile C++ tekrarı | |
2) | Algoritmaların karmaşıklık analizi | |
3) | Dizi bazlı ve bağlı listeler | |
4) | Dizi bazlı ve bağlı listeler | |
5) | Özyinelemeli algoritmalar | |
6) | Yığıtlar | |
7) | Kuyruklar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Arama algoritmaları | |
10) | Kıyım algoritmaları | |
11) | Sıralama algoritmaları | |
12) | Sıralama algoritmaları | |
13) | İkili arama ağaçları | |
14) | B-ağaçları |
Ders Notları / Kitaplar: | D. S. Malik, Data Structures Using C++, 2e. Course Technology - Cengage Learning, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |