MUHASEBE VE ULUSLARARASI RAPORLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5441 Maliyet Muhasebesinde Çağdaş Yaklaşımlar Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilere işletmelerin mali durumlarını ve dönemsel faaliyetlerini değerlendirebilecekleri, üretim maliyetlerini oluşturan ve etkileyen faktörleri sistematik analiz edebilecekleri bilgileri kazandırmak, ürün birim maliyetini hesaplamak için gerekli bilgileri, ve işletme faaliyetlerini kontrol ve planlama ile karar almada maliyet bilgilerinden yararlanmayı sağlayacak alt yapıyı kazandırmaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersin sonunda öğrenci, maliyet sistemi, maliyet yöntemleri, ve maliyet yönetim sistemi ile ilgili detaylı bilgiye sahip olacaktır.
II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, işletmelerin mali durumlarını analiz edebilecekler, ve dönemsel faaliyetlerini en doğru şekilde değerlendirebileceklerdir.
III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, işletmelerin faaliyetlerini kontrol ve planlama ile karar almada maliyet bilgilerinden yararlanacak alt yapıya sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders özellikle yönetim ya da maliyet muhasebesi alanında kariyer hedefleyen adaylar için hazırlanmıştır. Ayrıca, yetkinliklerini resmileştirmek ya da muhasebe kariyerlerinde ilerlemek isteyen uygun iş tecrübesine sahip olan kişiler için yararlı olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliği Ve Vergi Yasaları Çerçevesinde Maliyet Muhasebesi Organizasyonu
2) Vergi Yasaları Çerçevesinde Üretim Giderleri Ve Faaliyet Giderleri
3) Gider Yerleri, Gider Türleri, Gider Taşıyıcıları Ve Hesap Planı Oluşturulması
4) Direkt İlk Madde Ve Malzeme Giderlerinin Endüstri İşletmelerindeki Süreci, Miktar Dengesi, Stok Muhasebesi
5) Direkt İşçilik Giderlerinin İzlenmesi, Ücret Sistemleri Ve Muhasebeleştirilmesi
6) Genel Üretim Giderlerinin İzlenmesi Ve Mamul Maliyetlerine Yüklenmesi
7) ARA SINAV
8) Satışların Maliyeti Ve Gelir Tablosu’nun Düzenlenmesi
9) Maliyet Sistemleri ve Maliyet organizasyonu
10) Maliyetlerin Kontrolünde Gerçek Ve Standart Rakamların Kullanılması
11) Sipariş ve Safha Maliyeti Kombinasyonları
12) Maliyet Hesaplamaları ve Muhasebeleştirilmesi
13) Yarı Mamullerin Mamul Cinsinden Hesaplama Tekniği-Eşdeğer Mamul Birimleri Tablosu, Birim Maliyet Hesaplamaları
14) Uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Maliyet Muhasebesinde Güncel
Yaklaşımlar- Rüstem Hacırüstemoğlu
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 65
Sunum / Seminer 1 8
Proje 1 10
Ara Sınavlar 1 8
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 4
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 4
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 4