FİNANSAL TEKNOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GLA5501 | Uluslararası Ekonomi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SADULLAH ÇELİK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; küresel ekonomi, uluslararası ekonomik faktörlerin doğası, çok uluslu şirketlerin ve uluslararası ekonomik kurumların rolleri ve karşılıklı ekonomik bağımlılık durumunun yüzleştiği politik sorunları öğrencilere daha iyi bir anlayış kazandıracak şekilde anlatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrencilerin iş araştırma sürecini ve bu sürecin doğru yürütülebilmesi için neden zaman ve para aldığını anlamalarına yardımcı olur. II. Kavramsal düşünebilme yeteneği ve daha somut çözümlere ve sonuçlara varabilmek için soyut düşünce ve konseptler geliştirir. III. Takım ve grup etkinliği becerisini geliştirir. IV. İnternet ve kütüphane kaynaklarını kullanarak ikincil veri alma ve yorumlama becerilerini geliştirir. |
Bu ders kapsamında, günümüzde global bir pazar haline gelen dünyada, mevcut devlet politikalarının küresel ekonomi politikaları ile ilişkisine genel anlamda bir giriş sağlanacaktır. Dersin üç temel alanı; ekonomik faktörlerin uluslararası ilişkiler kapsamında üstlendiği büyük rol, dünya’da ekonominin giderek özgürleşerek sağladığı entegre liberal yapı ve son olarak dünya ekonomisinde önemli etkisi olan politik kurumlar ve politikalar olarak belirlenmiştir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | İşgücü Verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli | Okuma |
3) | Özel Etkenler ve Gelir Dağılımı | Okuma |
4) | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli | Okuma |
5) | Ticaretin Etkileri | Okuma |
6) | Standart Ticaret Modeli | Okuma |
7) | Ders tekrarı | |
8) | Vergi, Sübvansiyon ve Dış Ticaret Hadleri | Okuma |
9) | Ulusal Hesaplar ve BOP | Okuma |
10) | Döviz Kuru ve Döviz Piyasası | Okuma |
11) | Para, Faiz Oranları ve Döviz Kurları | Okuma |
12) | Uzun vadede Fiyat Düzeyi ve Kur, Kısa vadede döviz kuru | Okuma |
13) | Döviz Piyasası Müdahalesi | Okuma |
14) | Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | International Economics: Theory and Policy by Paul R. Krugman and Maurice Obstfeld, Addison Wesley, 2003, 6th edition. |
Diğer Kaynaklar: | Dornbusch, Fischer and Samuelson, “Comparative Advantage, Trade and Payments in a Ricardian Model with a Continuum of Goods,” AER, 1977 Baier, Scott and Bergstrand, Jeffrey H. (2001), "The Growth of World Trade: Tariffs, Transport Costs, and Income Similarity." Journal of International Economics 53, 1-27. Brander and Spencer, “Export Subsidies and International Market Share Rivalry,” JIE 18, 1985. P. Isard, Exchange Rate Economics, Cambridge University Press, 1995. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |