ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE6010 | Doktora Tezine Yönelik Konular III | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ALKAN SOYSAL Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yoktur |
Dersin Amacı: | Bu ders, doktora öğrencisinin tez danışmanı ile birebir çalışarak tez konusu ile ilişkili alanlarda derinlemesine bilgisini artırmasını amaçlar. Derste, öğrenci ve danışman tez konusundaki bilimsel makaleleri inceleyecek ve tartışacaklardır. Danışman derste herzamanki eğitim yöntemi yerine öğrenciye bilimsel yönlendirme sağlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel bir araştırma konusunun belirlenmesi ve tanımlanması, 2. Verimli bir literatür taraması için yöntemlerin açıklanması, 3. Literatür taraması yapılması, 4. Bilimsel literatürdeki boşluğun belirlenmesi, 5. Bilimsel literatüre girmiş temel (state-of-the-art) yöntemlerin karşılaştırılması, 6. Karşılaştırmalı özet raporun gerçekleştirilmesi için yazılı beceri göstermek. |
1.Hafta: Araştırma konusunun belirlenmesi İlgili makalelerin veritabanlarında araştırılması Makale taraması (devam) İncelenecek 7 makalenin belirlenmesi 1. makale üzerinde tartışma 2. makale üzerinde tartışma 3. makale üzerinde tartışma 4. makale üzerinde tartışma 5. makale üzerinde tartışma 6. makale üzerinde tartışma 7. makale üzerinde tartışma Makalelerin karşılaştırılması Simülasyon sonuçlarının karşılaştırılması (uygun ise) 14.Hafta: İncelenen makaleleri üzerine bir survey makalesi/rapor hazırlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma konularının belirlenmesi | |
2) | Literatür taraması için veritabanlarının incelenmesi | |
3) | Literatür taraması (devam) | |
4) | 7 makalenin seçilmesi | |
5) | 1. makale üzerinde tartışma | |
6) | 2. makale üzerinde tartışma | |
7) | 3. makale üzerinde tartışma | |
8) | 4. makale üzerinde tartışma | |
9) | 5. makale üzerinde tartışma | |
10) | 6. makale üzerinde tartışma | |
11) | 7. makale üzerinde tartışma | |
12) | Makalelerin karşılaştırılması | |
13) | Eğer uygunsa, simülasyon sonuçlarının elde edilmesi | |
14) | İncelenen makaleler üzerine özet bir rapor yazılması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Uygulama | 14 | % 25 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | 5 |
6) | Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel, ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |