ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE6009 Doktora Tezine Yönelik Konular II Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEREF KALEM
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ALKAN SOYSAL
Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yoktur
Dersin Amacı: Bu ders, doktora öğrencisinin tez danışmanı ile birebir çalışarak tez konusu ile ilişkili alanlarda derinlemesine bilgisini artırmasını amaçlar.
Derste, öğrenci ve danışman tez konusundaki bilimsel makaleleri inceleyecek ve tartışacaklardır. Danışman derste herzamanki eğitim yöntemi yerine öğrenciye bilimsel yönlendirme sağlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilimsel bir araştırma konusunun belirlenmesi ve tanımlanması,
2. Verimli bir literatür taraması için yöntemlerin açıklanması,
3. Literatür taraması yapılması,
4. Bilimsel literatürdeki boşluğun belirlenmesi,
5. Bilimsel literatüre girmiş temel (state-of-the-art) yöntemlerin karşılaştırılması,
6. Karşılaştırmalı özet raporun gerçekleştirilmesi için yazılı beceri göstermek.

Dersin İçeriği

1.Hafta: Araştırma konusunun belirlenmesi
İlgili makalelerin veritabanlarında araştırılması
Makale taraması (devam)
İncelenecek 7 makalenin belirlenmesi
1. makale üzerinde tartışma
2. makale üzerinde tartışma
3. makale üzerinde tartışma
4. makale üzerinde tartışma
5. makale üzerinde tartışma
6. makale üzerinde tartışma
7. makale üzerinde tartışma
Makalelerin karşılaştırılması
Simülasyon sonuçlarının karşılaştırılması (uygun ise)
14.Hafta: İncelenen makaleleri üzerine bir survey makalesi/rapor hazırlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma konularının belirlenmesi
2) Literatür taraması için veritabanlarının incelenmesi
3) Literatür taraması (devam)
4) 7 makalenin seçilmesi
5) 1. makale üzerinde tartışma
6) 2. makale üzerinde tartışma
7) 3. makale üzerinde tartışma
8) 4. makale üzerinde tartışma
9) 5. makale üzerinde tartışma
10) 6. makale üzerinde tartışma
11) 7. makale üzerinde tartışma
12) Makalelerin karşılaştırılması
13) Eğer uygunsa, simülasyon sonuçlarının elde edilmesi
14) İncelenen makaleler üzerine özet bir rapor yazılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Proje 1 10 10
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır.
2) Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir.
3) Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
4) Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar.
5) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. 5
6) Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır.
7) Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel, ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır.