REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4684 Reklam Müşteri Yönetimi Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, reklamcılıkta müşteri ilişkileri yönetimini; tanımını, araçlarını, diğer bölümlerle ilişkilerini, rol ve görevlerini, yöntemlerini iletişimsel bir bakış açısıyla analiz etmektir. Bu doğrultuda dersi alan öğrenciler reklam ajanslarının müşteri ilişkileri yönetimi bölümlerinin sorumluluklarını öğrenecekler ve etkin bir müşteri ilişkileri yöneticisi olma yolunda ilerleyeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genel olarak, reklamcılıkta müşteri ilişkileri yönetimini tanımlar.
2) Bilgi yönetim sistemini kavrar.
3) Özel konferans raporları(toplantı notu)ile arama raporlarını kavrar.
4) Medya planlamacıların,yaratıcıların ve müşterilerin özel olarak ne istediklerini/beklediklerini kavrar.
5) Farklı reklam ajansı türlerini tanımlar.
6) Bütünleşik pazarlama iletişimi çağında Müşteri İlişkileri'nin özel türlerini açıklar.
7) Ajans-müşteri ilişkilerinin evrimini açıklar.
8) Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaklaşarak, yaratıcı ve eleştirel düşünceden beslenerek, orijinal ve yaratıcı stratejiler geliştirir.
9) Reklamcılık alanındaki teorileri,kavramları,yöntemleri, araçları ve fikirleri eleştirerek yorumlar.
10) Kendi oluşturdukları bir reklam kampanyası ve marka stratejilerini sunar ve bir reklam ajansındaymışçasına müşteri için rekabet eder.
11) Müşteri ilişkileri yönetimi ile reklam ajanslarındaki diğer bölümler arasındaki ilişkiyi açıklar.

Dersin İçeriği

Derste, müşteri ilişkileri, ajans ile müşteri arasında bir köprü görevi görme yönüyle ele alınacaktır. Bu doğrultuda, müşteri ilişkileri yöneticilerinin sahip olması gereken bilgi ve donanımlar üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Orientation - Introduction - Getting to know about the course and each other Yok
2) Twenty-Four Hats, One Head (Sınıf etkileşimi+Cevaplanacak vaka çalışmaları+Bir Deyim) İlgili konular için hazırlık
3) Yirmi Dört Şapka, Sadece Bir Kafa + Temel Kelime Bilgisi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları İlgili konular için hazırlık
4) Ne yolculuk! + Gündelik Süper İnsan İlgili konular için hazırlık
5) Konferans raporu yazma ve durum raporu yazma İlgili konular için hazırlık
6) Yaratıcı Özeti Eleştirmek (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) Yok
7) Yaratıcı Fikir Üzerine Geribildirim Sağlamak (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) Yok
8) Fikir Önerme ve Sunma (Sınıf etkileşimi+egzersiz ~ video cv) Tekrar
9) RFP (Teklif Talebi) İlgili konular için hazırlık
10) Çalışma Bildirimi Yazma (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları)k İlgili konular için hazırlık
11) Bir Medya Planının Değerlendirilmesi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) İlgili konular için hazırlık
12) Yeni İş (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) İlgili konular için hazırlık
13) Hesap Yönetimi ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yok
14) Hesap Karlılığını Yönetmek Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The New Account Manager
Don L.Dickinson
2ND Edition
2009
Portland State University School of Business

Gerçek, Yalanlar Reklamcılık: Müşteri Planlama Sanatı, Yazar: Jon Steel, Çeviri: İnci Berna Kalınyazgan, MediaCat Kitapları

Baked In- Kendi Kendine Satan Ürünler Yaratmak, Yazar : Alex Bogusky/ John Winsor, MediaCat Kitapları

/

The New Account Manager
Don L.Dickinson
2ND Edition
2009
Portland State University School of Business

Baked In: Creating Products and Businesses That Market Themselves, by Alex Bogusky and John Winsor, Agate B2 (December 1, 2010)

Truth, Lies and Advertising : The Art of Account Planning, by Jon Steel, Wiley; 1 edition (March 13, 1998)
Diğer Kaynaklar: Haftalık olarak okuma metinleri verilecektir - Reading material will be given on weekly basis.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Ödevler 6 20
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 10
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 5
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 4
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 5
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 4
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 1
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 5
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 4
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 5
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 4
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 3
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 3
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2