Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ses işaretlerinin doğası, örnekleme ve nicemleme |
|
2) |
Mikrofon, hoparlör, ses karıştırıcılar ve ses değiştirme cihazlarının temel karakteristikleri ve prensipleri |
|
3) |
Ses baskılama, kritik bantlar ve perde algısı |
|
4) |
Ses işaretlerinin kısa zamanlı Fourier analizi. |
|
5) |
Ses kayıtlarının otomatik perde ve ritim analizi |
|
6) |
Ses işaretlerinin doğrusal modellenmesi |
|
7) |
Toplayarak ve çıkararak sentez, modülasyon sentezi, dalga şekli(eklemlemeli) sentezi. |
|
8) |
Arasınav, Faz kodlaması kuramı. |
|
9) |
Ses işaretlerinde perde ve süre değiştirme yöntemleri. |
|
10) |
Darbe kod modülasyonu, ADPCM, u-law ve A-law kodlama. |
|
11) |
Alt-bant kodlama, mp3 kodlama. |
|
12) |
Nota sistemleri, nota yazma sistemlerinde perde ve süre nicemleme. |
|
13) |
MIDI (müzik enstrüman sayısal arabirimi) |
|
14) |
Ses işleme alanındaki güncel gelişmeler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
4 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
5 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
4 |
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
4 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
3 |
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
3 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|