SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3067 | İnsan Hakları Hukukunda Güncel Konular | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. CEREN ZEYNEP PİRİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı,uluslararası insan hakları hukukunda güncel konular hakkında bölgesel ve uluslararası açıdan derinlemesine analiz bir sunmaktır. Bu çerçevede, Ders insan hakları alanında tartışılan önemli konuları, geçmiş ve şimdiki yasal gelişmeler ışığında değerlendirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İnsan Hakları kavramını tanımlar II.Önemli İnsan Hakları Hukuku belgelerini tanır III.Uluslararası alanda ele alınan çağdaş insan hakları sorunlarını sıralar IV.Belirli insan hakları sorunlarına uygulanacak yasal kuralları tanır V. Uluslararası insan hakları hukukunu uygulayan uluslararası mekanizmaları tanır VI. Uluslararası insan hakları hukuku uygulayan bölgesel mekanizmaları tanır VII. Iç hukuk konuları ile uluslararası insan hakları hukuku konularını ayırt eder VIII. Uluslararası insan hakları hukukuna ilişkin Devlet uygulamalarını analiz eder ve teamül nitelikli insan hakları hukukunu tespit eder IX. Ayrı ayrı veya birbirleriyle bağlantılı olarak harekete geçen hak ve özgürlükler arasındaki ilişkiyi değerlendirir. X. insan hakları hukukundaki gelişmeleri ve gelecekteki olası sorunları belirler |
1. Hafta: Giriş - Din Özgürlüğünün Tarihi 2.Hafta: Dini Azınlıkların Korunması 3.Hafta: Birleşmiş Milletler ve Din Özgürlüğü 4.Hafta: Medeni ve Siyasi Haklar Sözleşmesi ve Din Özgürlüğü 5.Hafta: Diğer Uluslararası Antlaşmalar ve Din Özgürlüğü 6.Hafta: Uluslararası İnsancıl Hukuk ve Din Özgürlüğü 7.Hafta: İslam Hukuku ve Din Özgürlüğü 8.Hafta: Ara Sınav 9.Hafta: AİHS ve Din Özgürlüğü: Din Özgürlüğünün İçsel Görünümü 10.Hafta: Din Özgürlüğü Dışsal Görünümü 11.Hafta: Din Özgürlüğünün Sınırlanması 12.Hafta: Diğer Haklar ve Özgürlükler ile Din Özgürlüğü 13.Hafta: Çağdaş Sorunlar 14. Hafta: Final Sınavı İçin Gözden Geçirme 15. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders materyali her hafta temin edilecektir/Material will be provided on a weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 65 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 2 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |