ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3067 | İnsan Hakları Hukukunda Güncel Konular | Güz Bahar |
0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. CEREN ZEYNEP PİRİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı,uluslararası insan hakları hukukunda güncel konular hakkında bölgesel ve uluslararası açıdan derinlemesine analiz bir sunmaktır. Bu çerçevede, Ders insan hakları alanında tartışılan önemli konuları, geçmiş ve şimdiki yasal gelişmeler ışığında değerlendirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İnsan Hakları kavramını tanımlar II.Önemli İnsan Hakları Hukuku belgelerini tanır III.Uluslararası alanda ele alınan çağdaş insan hakları sorunlarını sıralar IV.Belirli insan hakları sorunlarına uygulanacak yasal kuralları tanır V. Uluslararası insan hakları hukukunu uygulayan uluslararası mekanizmaları tanır VI. Uluslararası insan hakları hukuku uygulayan bölgesel mekanizmaları tanır VII. Iç hukuk konuları ile uluslararası insan hakları hukuku konularını ayırt eder VIII. Uluslararası insan hakları hukukuna ilişkin Devlet uygulamalarını analiz eder ve teamül nitelikli insan hakları hukukunu tespit eder IX. Ayrı ayrı veya birbirleriyle bağlantılı olarak harekete geçen hak ve özgürlükler arasındaki ilişkiyi değerlendirir. X. insan hakları hukukundaki gelişmeleri ve gelecekteki olası sorunları belirler |
1. Hafta: Giriş - Din Özgürlüğünün Tarihi 2.Hafta: Dini Azınlıkların Korunması 3.Hafta: Birleşmiş Milletler ve Din Özgürlüğü 4.Hafta: Medeni ve Siyasi Haklar Sözleşmesi ve Din Özgürlüğü 5.Hafta: Diğer Uluslararası Antlaşmalar ve Din Özgürlüğü 6.Hafta: Uluslararası İnsancıl Hukuk ve Din Özgürlüğü 7.Hafta: İslam Hukuku ve Din Özgürlüğü 8.Hafta: Ara Sınav 9.Hafta: AİHS ve Din Özgürlüğü: Din Özgürlüğünün İçsel Görünümü 10.Hafta: Din Özgürlüğü Dışsal Görünümü 11.Hafta: Din Özgürlüğünün Sınırlanması 12.Hafta: Diğer Haklar ve Özgürlükler ile Din Özgürlüğü 13.Hafta: Çağdaş Sorunlar 14. Hafta: Final Sınavı İçin Gözden Geçirme 15. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders materyali her hafta temin edilecektir/Material will be provided on a weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 65 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |