DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3067 | İnsan Hakları Hukukunda Güncel Konular | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. CEREN ZEYNEP PİRİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı,uluslararası insan hakları hukukunda güncel konular hakkında bölgesel ve uluslararası açıdan derinlemesine analiz bir sunmaktır. Bu çerçevede, Ders insan hakları alanında tartışılan önemli konuları, geçmiş ve şimdiki yasal gelişmeler ışığında değerlendirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İnsan Hakları kavramını tanımlar II.Önemli İnsan Hakları Hukuku belgelerini tanır III.Uluslararası alanda ele alınan çağdaş insan hakları sorunlarını sıralar IV.Belirli insan hakları sorunlarına uygulanacak yasal kuralları tanır V. Uluslararası insan hakları hukukunu uygulayan uluslararası mekanizmaları tanır VI. Uluslararası insan hakları hukuku uygulayan bölgesel mekanizmaları tanır VII. Iç hukuk konuları ile uluslararası insan hakları hukuku konularını ayırt eder VIII. Uluslararası insan hakları hukukuna ilişkin Devlet uygulamalarını analiz eder ve teamül nitelikli insan hakları hukukunu tespit eder IX. Ayrı ayrı veya birbirleriyle bağlantılı olarak harekete geçen hak ve özgürlükler arasındaki ilişkiyi değerlendirir. X. insan hakları hukukundaki gelişmeleri ve gelecekteki olası sorunları belirler |
1. Hafta: Giriş - Din Özgürlüğünün Tarihi 2.Hafta: Dini Azınlıkların Korunması 3.Hafta: Birleşmiş Milletler ve Din Özgürlüğü 4.Hafta: Medeni ve Siyasi Haklar Sözleşmesi ve Din Özgürlüğü 5.Hafta: Diğer Uluslararası Antlaşmalar ve Din Özgürlüğü 6.Hafta: Uluslararası İnsancıl Hukuk ve Din Özgürlüğü 7.Hafta: İslam Hukuku ve Din Özgürlüğü 8.Hafta: Ara Sınav 9.Hafta: AİHS ve Din Özgürlüğü: Din Özgürlüğünün İçsel Görünümü 10.Hafta: Din Özgürlüğü Dışsal Görünümü 11.Hafta: Din Özgürlüğünün Sınırlanması 12.Hafta: Diğer Haklar ve Özgürlükler ile Din Özgürlüğü 13.Hafta: Çağdaş Sorunlar 14. Hafta: Final Sınavı İçin Gözden Geçirme 15. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders materyali her hafta temin edilecektir/Material will be provided on a weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 65 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |