Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Optimizasyon problemi. Örnekler. |
|
2) |
Matematiksel ön hazırlık. |
|
3) |
Matematiksel ön hazırlık. |
|
4) |
Weierstrass teoremi ve örnek problemlere uygulanması. |
|
5) |
Açık bir küme üstünde optimizasyon: Gerekli ve yeterli koşullar. |
|
6) |
Sayısal yöntemler: Gradyen algoritması, Newton yöntemi. |
|
8) |
Eşitlik kısıtları altında optimizasyon: Lagrange çarpanları. |
|
9) |
Eşitsizlik kısıtları altında optimizasyon: Kuhn-Tucker koşulları. |
|
10) |
Doğrusal programlama: Standart maksimizasyon ve minimizasyon problemleri. |
|
11) |
Doğrusal programlama: Birincil ve eşlenik problemler. Optimallik koşulları. |
|
12) |
Simplex algoritması. |
|
13) |
Dinamik programlama. |
|
14) |
Büyük optimizasyon problemleri ve ayrıştırma yöntemleri. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|