ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, BÜTÜNLEŞİK DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH5320 | Dijital Kontrol | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KHALİD SEYED SAYEED ABİDİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Sayısal kontrolün şu kavramlarını içeren seçmeli bir derstir: örneklenmiş doğrusal sistemlerin kontrol perspektifinden analizi, zamansal ve frekans uzayındakikontrol stratejileri, fark denklemlerinin analizi, z dönüşümü, örnekleme, kararlılık, minimalite, kararlılaştırma teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Fark denklemleri, transfer fonksiyonları, gecikme blok diyagramları ve durum uzayı modellerini kullanarak örneklenmiş veri sistemlerini tanımlar. II. Bir çalışma noktasında nonlineer bir sistemin küçük bir lineer sinyal modelini bulur. III. Zaman gecikmesi içeren dinamik sistemleri modeller. IV. En küçük kareler yaklaşımını kullanarak fiziksel bir sistem modeli elde eder. V. Frekans tepkisi gibi dönüşüm tekniklerini; kutup atama ve hal tahmini gibi uzay hal yöntemlerini kullanarak dijital kontrol sistemlerinin analiz, tasarım ve sentezini yapar VI. Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin analiz, tasarım, benzetiminde ve gerçek zamanlı uygulamalarında MATLAB ve SIMULINK kullanımı becerilerini sergiler. |
Giriş, Sayısal Kontrol Sistemi, Analog Kontrol, Ayrık Zamanlı Sistemler ve z-dönüşümü, Ayrık zamanlı sistemlerde fark denklemlerinin çözümü, Ters z-dönüşümü, Simülasyon (Benzetim) ve Akış Diyagramları, Hal değişkenleri, Transfer Fonksiyonları, Hal Denklemleri, Örnekleme ve Yeniden Yapılanma, Örneklenmiş veri kontrol sistemleri, İdeal örnekleyici, Fourier dönüşümü, Dijital-analog dönüşüm, Açık çevrim ayrık zaman sistemlerinin çözümleri: Darbe transfer fonksiyonu, Dijital filtreli açık çevrim sistemleri, Zaman gecikmeli modifiye z-dönüşümü, Hal değişkenleri modelleri, Ayrık hal denklemleri, Kapalı-döngü sistemleri; Değişken Hal modelleri, Kararlılık Analizi Teknikleri; Kararlılık, Bi-lineer dönüşüm, Routh-Hurwitz kriteri, Jury’nin kararlılık testi, Nyquist kriteri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Sayısal Kontrol Sistemi | |
2) | Analog Kontrol, Ayrık Zamanlı Sistemler ve z-dönüşümü | |
3) | Ayrık zamanlı sistemlerde fark denklemlerinin çözümü | |
4) | Ters z-dönüşümü, Simülasyon (Benzetim) ve Akış Diyagramları | |
5) | Hal değişkenleri | |
6) | Transfer Fonksiyonları, Hal Denklemleri | |
7) | Örnekleme ve Yeniden Yapılanma | |
8) | Örneklenmiş veri kontrol sistemleri | |
9) | İdeal örnekleyici, Fourier dönüşümü | |
10) | Dijital-analog dönüşüm, Açık çevrim ayrık zaman sistemlerinin çözümleri: Darbe transfer fonksiyonu | |
11) | Dijital filtreli açık çevrim sistemleri, Zaman gecikmeli modifiye z-dönüşümü | |
12) | Hal değişkenleri modelleri, Ayrık hal denklemleri, Kapalı-döngü sistemleri; Değişken Hal modelleri | |
13) | Kararlılık Analizi Teknikleri; Kararlılık | |
14) | Bi-lineer dönüşüm, Routh-Hurwitz kriteri, Jury’nin kararlılık testi, Nyquist kriteri. |
Ders Notları / Kitaplar: | Charles L. Phillips and H. Troy Nagle, 1995, Digital Control System Analysis and Design, Prentice Hall, USA |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 5 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |