MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
MCH5888-1 - Master Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere ilgilendikleri akademik, araştırma alanında sınıf arkadaşlarıyla tartışma ve geri dönüş alma imkanı sunmayı amaçlamaktadır. Bu dersin sonunda her öğrenci kendi önerdiği araştırma konusuyla ilgili bir ön rapora sahip olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Problemi tarif etmek II. Çalışmanın amacını tanımlamak III. Araştırmanın evrelerini taslağını çizmek IV. Farklı yaklaşımların ve metodolojilerin listesini çıkarmak V. Seçilen metodolojilerin avantaj ve dezavantajlarının altını çizmek VI. Çözüm stratejisini formüle etmek VII. Yapılacak işleri bir zaman çizelgesi çerçevesinde önermek |
Araştırma metodları, literatür taraması, araştırma planı, akademik raporlama ve sunum teknikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amacı, temel konseptlerin tanımlanması, akademik dürüstlük. | Yok |
2) | Çalışma konularının belirlenmesi | Kütüphane çalışması |
3) | Literatür çalışması | Çalışmanın ilk çerçevesinin belirlenmesi |
4) | Literatür çalışması | Çalışmanın ilk çerçevesinin belirlenmesi |
5) | Yaklaşımlar ve metodolojiler | Kullanılan yaklaşım ve metodolojilerin özetlerinin çıkarılması |
6) | Yaklaşımlar ve metodolojiler | Bir yaklaşım ve yöntem seçimi. |
7) | Yaklaşımlar ve metodolojiler | Seçilen metodoloji/yaklaşımın formüle dökülmesi |
8) | Ara raporun teslimi | Rapor yazımı |
9) | Araştırmanın evrelerinin taslağını çizmek | Araştırmayı evrelere ayırmak, başlangıç ve bitişini belirlemek. |
10) | Araştırmanın evrelerinin taslağını çizmek | Evreleri detaylandırmak |
11) | Önerilen çözümlerle ilgili grup çalışması | Sunum hazırlamak |
12) | Önerilen çözümlerle ilgili grup çalışması | Dönüt vermek üzere konulara çalışmak |
13) | Nihai raporun sunumu | Yazılı ve sözlü rapor hazırlama |
14) | Nihai raporun sunumu | Yazılı ve sözlü sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, Seventh Edition: Chicago Style for Students and Researchers (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing), Kate Tuabian et al., 2007, 7th edition, University of Chicago Press. ISBN-10: 022682337 |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Seminer | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |