Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Dersin Tanıtımı |
|
2) |
Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar |
“For a political economy of mass communications”, Graham Murdock & Peter Golding |
3) |
Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar |
“The study of the political economy of the media in the twenty-first century”, Janet Wasko |
4) |
Medya, İktidar ve Demokrasi |
Louis Althusser, Antonio Gramsci ve Herbert Schiller'den okumalar |
5) |
Rızanın imalatı: kitle medyasının ekonomi politiği |
“Manufacturing consent: the political economy of the mass media”
Edward S. Herman/Noam Chomsky |
6) |
Basının ekonomi politiği ve haber değeri
|
“The structure of foreign news: the presentation of the Congo, Cuba and Cyprus crises in four Norwegian newspapers”, Johan Galtung and Mari Ruge
“What Is News? Galtung and Ruge revisited”, Tony Harcup & Deirdre O'Neill |
7) |
Vize |
|
8) |
Yeni medyanın ekonomi politiğine giriş |
|
9) |
Alternatif medya |
|
10) |
Alternatif medya ve dijital çağda kitlesel fonlama |
|
11) |
Ağ tarafsızlığı |
|
12) |
Film endüstrisinin ekonomi politiği
Sınıf içi tartışma: The Post (film) |
|
13) |
Medyada çoğulculuğun karşılaştırılmalı analizi |
|
14) |
Kapanış dersi: final sınavı öncesi dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |