Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Dersin Tanıtımı |
|
2) |
Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar |
“For a political economy of mass communications”, Graham Murdock & Peter Golding |
3) |
Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar |
“The study of the political economy of the media in the twenty-first century”, Janet Wasko |
4) |
Medya, İktidar ve Demokrasi |
Louis Althusser, Antonio Gramsci ve Herbert Schiller'den okumalar |
5) |
Rızanın imalatı: kitle medyasının ekonomi politiği |
“Manufacturing consent: the political economy of the mass media”
Edward S. Herman/Noam Chomsky |
6) |
Basının ekonomi politiği ve haber değeri
|
“The structure of foreign news: the presentation of the Congo, Cuba and Cyprus crises in four Norwegian newspapers”, Johan Galtung and Mari Ruge
“What Is News? Galtung and Ruge revisited”, Tony Harcup & Deirdre O'Neill |
7) |
Vize |
|
8) |
Yeni medyanın ekonomi politiğine giriş |
|
9) |
Alternatif medya |
|
10) |
Alternatif medya ve dijital çağda kitlesel fonlama |
|
11) |
Ağ tarafsızlığı |
|
12) |
Film endüstrisinin ekonomi politiği
Sınıf içi tartışma: The Post (film) |
|
13) |
Medyada çoğulculuğun karşılaştırılmalı analizi |
|
14) |
Kapanış dersi: final sınavı öncesi dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|