LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4102 | Medyanın Ekonomi Politiği | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Ders, medya sektörünü ekonomi-politik perspektiften analiz edip, teorik ve alandaki metodolojik bakış açılarını sunarken, medya, iktidar ve demokrasi arasındaki ilişki hakkında da derinlemesine bilgi verecek. Öğrenciler, medyanın rolü hakkında eleştirel bir perspektife sahip olacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Ekonomi politiğin anahtar kavramlarıyla tanışabilecekler - Medya alanındaki üretim, dağıtım ve tüketim süreçleriyle ilgili belirleyici faktörleri değerlendirebilecekler, - medya sektöründeki üretim ve tüketim arasındaki ilişkiyi anlayabilecekler, - medyadaki, temsil, ideoloji, içerik gibi kavramlara dair ekonomik bakış açılarıyla birlikte eleştriel bakışlar geliştirebilecekler, - iktidar ve medya ilişkisi hakkında eleştirel perspektif kazanacaklar, |
Bu ders, çağdaş toplumda iletişimin ve bilginin ekonomiği politiğini araştırır. Ödev verilen okumalar, dersler ve sınıf içi tartışmalar sayesinde, bu ders öğrencilerin, medya mülkiyeti, izleyici pratiği, entelektüel özgürlük, telif hakkı, gözetim ve mahremiyet ve bilgiye ulaşma gibi medya pazarındaki (global ve yerel) rekabetle ilişkilendirilen kamu poliçesi, dijital medyanın ekonomi politik yapısı vb. tartışmalarına dair eleştirel bir bakış açısı kazanmalarına yardım etmeyi amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2) | Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar | “For a political economy of mass communications”, Graham Murdock & Peter Golding |
3) | Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar | “The study of the political economy of the media in the twenty-first century”, Janet Wasko |
4) | Medya, İktidar ve Demokrasi | Louis Althusser, Antonio Gramsci ve Herbert Schiller'den okumalar |
5) | Rızanın imalatı: kitle medyasının ekonomi politiği | “Manufacturing consent: the political economy of the mass media” Edward S. Herman/Noam Chomsky |
6) | Basının ekonomi politiği ve haber değeri | “The structure of foreign news: the presentation of the Congo, Cuba and Cyprus crises in four Norwegian newspapers”, Johan Galtung and Mari Ruge “What Is News? Galtung and Ruge revisited”, Tony Harcup & Deirdre O'Neill |
7) | Vize | |
8) | Yeni medyanın ekonomi politiğine giriş | |
9) | Alternatif medya | |
10) | Alternatif medya ve dijital çağda kitlesel fonlama | |
11) | Ağ tarafsızlığı | |
12) | Film endüstrisinin ekonomi politiği Sınıf içi tartışma: The Post (film) | |
13) | Medyada çoğulculuğun karşılaştırılmalı analizi | |
14) | Kapanış dersi: final sınavı öncesi dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Edward S. Herman and Noam Chomsky, Manufacturing Consent: the Political Economy of the Mass Media, New York: Pantheon Books, 2002. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 0 |
Seminer | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |