Bu ders, çağdaş toplumda iletişimin ve bilginin ekonomiği politiğini araştırır. Ödev verilen okumalar, dersler ve sınıf içi tartışmalar sayesinde, bu ders öğrencilerin, medya mülkiyeti, izleyici pratiği, entelektüel özgürlük, telif hakkı, gözetim ve mahremiyet ve bilgiye ulaşma gibi medya pazarındaki (global ve yerel) rekabetle ilişkilendirilen kamu poliçesi, dijital medyanın ekonomi politik yapısı vb. tartışmalarına dair eleştirel bir bakış açısı kazanmalarına yardım etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Öğretme Yöntemi; Tartışma, Vaka Çalışması, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Ödev, Proje Hazırlama, Bireysel ve Grup Çalışması içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Dersin Tanıtımı |
|
2) |
Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar |
“For a political economy of mass communications”, Graham Murdock & Peter Golding |
3) |
Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar |
“The study of the political economy of the media in the twenty-first century”, Janet Wasko |
4) |
Medya, İktidar ve Demokrasi |
Louis Althusser, Antonio Gramsci ve Herbert Schiller'den okumalar |
5) |
Rızanın imalatı: kitle medyasının ekonomi politiği |
“Manufacturing consent: the political economy of the mass media”
Edward S. Herman/Noam Chomsky |
6) |
Basının ekonomi politiği ve haber değeri
|
“The structure of foreign news: the presentation of the Congo, Cuba and Cyprus crises in four Norwegian newspapers”, Johan Galtung and Mari Ruge
“What Is News? Galtung and Ruge revisited”, Tony Harcup & Deirdre O'Neill |
7) |
Vize |
|
8) |
Yeni medyanın ekonomi politiğine giriş |
|
9) |
Alternatif medya |
|
10) |
Alternatif medya ve dijital çağda kitlesel fonlama |
|
11) |
Ağ tarafsızlığı |
|
12) |
Film endüstrisinin ekonomi politiği
Sınıf içi tartışma: The Post (film) |
|
13) |
Medyada çoğulculuğun karşılaştırılmalı analizi |
|
14) |
Kapanış dersi: final sınavı öncesi dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|