ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3106 Siberkültür ve Sosyal Ağlar Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin siberkültür ve sosyal ağlar kavramlarına dair felsefi, tarihsel ve antropolojik bakış açıları geliştirmelerine ve bilgileri uygulayacak analitik beceriler edinmelerine yardımcı olmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- siberkültür kavramını, nasıl bir tarihsel momentte ortaya çıktığından, sonraki gelişim aşamalarına kadar, tarihsel bir bakış açısı içerisinde kavrayabilecek,
- siberkültür kavramının günümüz dünyasında sahip olduğu anlamlar ve barındırdığı çağrışımların izini sürebilecek,
- siberkültür kavramının avant-garde ve niş uygulamalarına dair bir bilgi birikimi edinecek,
- siberkültür kavramı ile ilişkilendirilebilecek iletişim ve etkileşim biçimlerinin günümüz "sıradan insanı"nın dünyasındaki konumuna ve bu yapı içerisinde toplumsal ağların sahip oldukları yere dair derinlemesine fikir yürütme becerisi edinecek.

Dersin İçeriği

Bu dersin kapsamında, siberkültür kavramını ortaya çıkaran orijinal metinlerle, meseleye dair felsefi ve antropolojik yaklaşımlar ortaya koyan çalışmalar ve günümüz dünyasında kavramın yerini ele alan çalışma ve uygulamalarla ilgilenilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültür vs. Dijital Kültür & Siberkültür
2) İnternetin Tarihi
3) Dijital Teknoloji ve Toplum
4) Gündelik Yaşamda Dijital Medya
5) Çevrimiçi Ortamlarda Benlik ve Kimlik
6) Öznellik ve Self-constitution
7) Dijital & Gündelik Öz-temsil Uygulamaları
8) Vize Sınavı
9) Çevrimiçi Topluluklar
10) Dijital Uçurum ve Sosyal Bölünmeler
11) Mobil - Ağ Kültürü
12) Ağ Bağlantılı Medya, Enformasyon ve Demokratik Tartışma
13) Algoritmalar
14) Tüm konular üzerinden tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Manovich, Lev (2009). “The Practice of Everyday (Media) Life: From Mass Consumption to Mass Cultural Production?” Critical Inquiry, Vol. 35, pp. 319-331.
2) Sauter, Theresa. “'What's on your mind?' Writing on Facebook as a tool for self-formation.” New Media & Society 16 (2014): 823-839.
3) Fred Turner, “Burning Man at Google: A Cultural Infrastructure for New Media Production,” New Media & Society, April 2009.
4) Wilson, S. M., & Peterson, L. C. (2002). The Anthropology of Online Communities. Annual Review of Anthropology, 31(1), 449–467.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek