AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3106 Siberkültür ve Sosyal Ağlar Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin siberkültür ve sosyal ağlar kavramlarına dair felsefi, tarihsel ve antropolojik bakış açıları geliştirmelerine ve bilgileri uygulayacak analitik beceriler edinmelerine yardımcı olmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- siberkültür kavramını, nasıl bir tarihsel momentte ortaya çıktığından, sonraki gelişim aşamalarına kadar, tarihsel bir bakış açısı içerisinde kavrayabilecek,
- siberkültür kavramının günümüz dünyasında sahip olduğu anlamlar ve barındırdığı çağrışımların izini sürebilecek,
- siberkültür kavramının avant-garde ve niş uygulamalarına dair bir bilgi birikimi edinecek,
- siberkültür kavramı ile ilişkilendirilebilecek iletişim ve etkileşim biçimlerinin günümüz "sıradan insanı"nın dünyasındaki konumuna ve bu yapı içerisinde toplumsal ağların sahip oldukları yere dair derinlemesine fikir yürütme becerisi edinecek.

Dersin İçeriği

Bu dersin kapsamında, siberkültür kavramını ortaya çıkaran orijinal metinlerle, meseleye dair felsefi ve antropolojik yaklaşımlar ortaya koyan çalışmalar ve günümüz dünyasında kavramın yerini ele alan çalışma ve uygulamalarla ilgilenilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültür vs. Dijital Kültür & Siberkültür
2) İnternetin Tarihi
3) Dijital Teknoloji ve Toplum
4) Gündelik Yaşamda Dijital Medya
5) Çevrimiçi Ortamlarda Benlik ve Kimlik
6) Öznellik ve Self-constitution
7) Dijital & Gündelik Öz-temsil Uygulamaları
8) Vize Sınavı
9) Çevrimiçi Topluluklar
10) Dijital Uçurum ve Sosyal Bölünmeler
11) Mobil - Ağ Kültürü
12) Ağ Bağlantılı Medya, Enformasyon ve Demokratik Tartışma
13) Algoritmalar
14) Tüm konular üzerinden tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Manovich, Lev (2009). “The Practice of Everyday (Media) Life: From Mass Consumption to Mass Cultural Production?” Critical Inquiry, Vol. 35, pp. 319-331.
2) Sauter, Theresa. “'What's on your mind?' Writing on Facebook as a tool for self-formation.” New Media & Society 16 (2014): 823-839.
3) Fred Turner, “Burning Man at Google: A Cultural Infrastructure for New Media Production,” New Media & Society, April 2009.
4) Wilson, S. M., & Peterson, L. C. (2002). The Anthropology of Online Communities. Annual Review of Anthropology, 31(1), 449–467.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. 2
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. 2
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. 3
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. 2
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. 1
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. 1
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. 2
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. 2
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. 2
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. 2
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. 2
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. 3