İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4105 | Medya Üretim Teknikleri | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, gazete, radyo, televizyon ve online yayınlarda kullanılan üretim tekniklerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - görsel dünyayı anlama ve kavramada ilerleyecek, - görsel projeler geliştirerek teknik becerilerini geliştirecek, - fotoğraf ve video projeleri geliştirme ve sunma kabiliyeti kazanacak, - kendi portfolyolarını oluşturacak, - multimedya uygulamalar kullanarak projeler yaratacak. |
Bu derste fotoğraf ve video üretim teknikleri kullanılarak görüntü yakalamanın temelleri işlenir. Öğrenciler kayıt alma, kurgu, dijitalleştirme gibi fotoğraf tekniklerini öğrenirken hikaye anlatıcılığı ve sosyal medyada promosyon vb. gibi becerilerini de geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Fotoğraf teknikleri | |
3) | Fotoğrafçı ve 'videographer' olmak | |
4) | Çevremizde neler oluyor? Bu olanların görsel özeti nedir? | |
5) | Görsel düşünme | |
6) | Takım olarak çalışma | |
7) | Yaratıcı düşünme | |
8) | Görsel hikaye anlatımı | |
9) | Düşünme, üretim, eleştiri ve sunum | |
10) | Konu bul, üret, eleştir ve sun | |
11) | Multimedya uygulamalar | |
12) | Medya üretiminde editoryal iş ve ticari iş arasındaki farklar nasıl ayırt edilir? | |
13) | Yaratıcı sunum teknikleri | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Reading materials will be given on weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | Yazılı ders notları dönem boyunca verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder. | |
3) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
4) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
5) | Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
6) | İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir. | |
7) | İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. | |
8) | Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. | |
9) | İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar. | |
10) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
11) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | 2 |