HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4105 | Medya Üretim Teknikleri | Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, gazete, radyo, televizyon ve online yayınlarda kullanılan üretim tekniklerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - görsel dünyayı anlama ve kavramada ilerleyecek, - görsel projeler geliştirerek teknik becerilerini geliştirecek, - fotoğraf ve video projeleri geliştirme ve sunma kabiliyeti kazanacak, - kendi portfolyolarını oluşturacak, - multimedya uygulamalar kullanarak projeler yaratacak. |
Bu derste fotoğraf ve video üretim teknikleri kullanılarak görüntü yakalamanın temelleri işlenir. Öğrenciler kayıt alma, kurgu, dijitalleştirme gibi fotoğraf tekniklerini öğrenirken hikaye anlatıcılığı ve sosyal medyada promosyon vb. gibi becerilerini de geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Fotoğraf teknikleri | |
3) | Fotoğrafçı ve 'videographer' olmak | |
4) | Çevremizde neler oluyor? Bu olanların görsel özeti nedir? | |
5) | Görsel düşünme | |
6) | Takım olarak çalışma | |
7) | Yaratıcı düşünme | |
8) | Görsel hikaye anlatımı | |
9) | Düşünme, üretim, eleştiri ve sunum | |
10) | Konu bul, üret, eleştir ve sun | |
11) | Multimedya uygulamalar | |
12) | Medya üretiminde editoryal iş ve ticari iş arasındaki farklar nasıl ayırt edilir? | |
13) | Yaratıcı sunum teknikleri | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Reading materials will be given on weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | Yazılı ders notları dönem boyunca verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |