İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3105 | Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MERT KAYHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders toplumsal hareketlerin oluşumu, yükselişi ve gerileyişi süreçlerine atıfta bulunarak; Sosyoloji, Siyaset Bilimi ve (Sosyal) Psikoloji alanlarındaki temel ilke, kavram ve sorunları tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu başlıkların, toplumsal hareketlerin medyayı kullanma şekillerinden ve medyada temsil edilme biçimlerinden nasıl etkilendiğine yönelik eleştirel bir bakış açısı kazandırmak da dersin amaçları arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir toplumsal hareketi protesto, oturma eylemi, dilekçe kampanyası, çevrimiçi aktivizm gibi kavramlardan ayırabilir, 2. Miskin eylemcilik hakkında eleştirel bir anlayış geliştirir, 3. Dijital ve geleneksel toplumsal hareketleri karşılaştırabilir, 4. Yeni medyanın toplumsal hareketler tarafından işlevselleştirilmesine ilişkin eleştirel bir anlayışa sahip olur, 5. Belirli bir toplumsal hareketin gerçekleştiği tarihsel dönem ve ilgili medyanın kullanımı hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur. |
Toplumsal hareketler kabaca yerel, ulusal veya küresel düzeyde toplumsal değişim olarak tanımlanmaktadır. Bu değişim, etnik, ulusal veya cinsiyet eşitliği meselelerini, iktidarlar yerine yurttaşların yönlendirdiği çevresel ve sınıfsal değişimleri ele almaktadır. Bu ders kapsamında dijital ve mobil teknolojiler dahil medya teknolojileri ile yakın geçmişteki sosyal hareketler arasındaki bağlantıyı tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Yazılı Basın ve Modernite, Aydınlanma | |
3) | Gazeteler ve Fransız Milliyetçiliği | |
4) | Radyo ve Almanya'daki Nasyonal Sosyalizm | |
5) | Televizyon ve Soğuk Savaş Dönemindeki Kolektif Paranoya | |
6) | Sinema ve Afrika'daki Amerika/Avrupa Etkisi | |
7) | Ses ve Görüntü Kasetleri ile Kitle Hareketleri I | |
8) | Ses ve Görüntü Kasetleri ile Kitle Hareketleri II | |
9) | Dijital Medya ve Orta Asya Baharı I | |
10) | Dijital Medya ve Orta Asya Baharı II | |
11) | Cep Telefonu ve Kalabalıklar | |
12) | Twitter ve İran'daki Yeşil Devrim | |
13) | Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya: Nereden geldik, nereye gidiyoruz? | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Generation as a Sociological Problem, David I. Kertzer, Annual Review of Sociology, Vol. 9 (1983), pp. 125-149. 2) Social Movements and New Media, Brian D. Load, Sociology Compass 2/6 (2008), pp. 1920–1933. 3) Alice Mattoni (2017) A situated understanding of digital technologies in socialmovements. Media ecology and media practice approaches, Social Movement Studies, 16:4,494-505, DOI: 10.1080/14742837.2017.131. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |