SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3103 | Yeni Medya Uygulamaları | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere hem klasik hem çağdaş perspektiflerden geleneksel ve yeni medyada hakikatin inşası hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, bu dersi alan öğrencilerin bilgi bozukluğu ile mücadele etmeye yarayan çeşitli teorik ve uygulamalı araçlar hakkında donanım sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Geleneksel medyada hakikatin inşası üzerine eleştirel bir perspektife sahip olacaklar, - Sosyal medya araçlarının sunduğu fırsatlar ve karşılaştığı sınırlamalar hakkında bilgi sahibi olacaklar, - "Bilgi bozukluğu" ve "sahte haber" gibi güncel tartışmaları ve kavramları öğrenecekler, - (Yeni) medya içeriklerini eleştirel bir gözle analiz edebilecekler. |
Yeni medya teknolojileri insanların haber ve eğlence tüketimi alışkanlıklarını sürekli değiştirecek bir hızla gelişiyor. Medya üretimi ve tüketimi yeni bir uygulama biçimine doğru dönüşürken, yeni bir aktör, pasif bir okur/izler olarak sadece medya ürünlerini tüketen bir birey değil ama aynı zamanda üretim süreçlerinde aktif bir katılımcı olan "üretketici" bireyler de ortaya çıktı. İçinde bulunduğumuz bu dönemde doğruluk, mahremiyet, sorumluluk gibi bilgi yayılımı ile ilgili temel kavramlara bağlı kalma vaadi veren geleneksel medya kurumları çok sayıdaki üretketici tarafından her geçen gün sorgulanıyor. Ancak, "bilgi bozukluğu" sadece ağ toplumunun ve üretketicilerin sonucu değil, ayrıca hükümetlerden karşıt hareketlere kadar birçok grubun da katkısı olan bir mesele. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse başlangıç | |
2) | Haberler, hakikat ve hakikat ötesi | |
3) | Haber üretimi: Eleştirel analiz | |
4) | Haber üretimi: Eleştirel analiz | |
5) | Haberlerin eleştirel analizi | |
6) | Sosyal medyanın eleştirel analizi | |
7) | Sosyal medya ve siyaset | |
8) | Sosyal medya ve siyaset | |
9) | Sosyal medya ve siyaset | |
10) | Hakikat ötesi çağ | |
11) | Sosyal medya çağı | |
12) | Ağ toplumu, üretketici ve yeni medya | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları ve dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Herman, Edward S. and Noam Chomsky, 2002. Manufacturing consent : the political economy of the mass media, New York : Pantheon Books Keyes, R., 2019. Hakikat sonrası çağ : günümüz dünyasında yalancılık ve aldatma, İzmir: Delidolu |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |