AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3103 Yeni Medya Uygulamaları Güz 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilere hem klasik hem çağdaş perspektiflerden geleneksel ve yeni medyada hakikatin inşası hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, bu dersi alan öğrencilerin bilgi bozukluğu ile mücadele etmeye yarayan çeşitli teorik ve uygulamalı araçlar hakkında donanım sahibi olması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Geleneksel medyada hakikatin inşası üzerine eleştirel bir perspektife sahip olacaklar,
- Sosyal medya araçlarının sunduğu fırsatlar ve karşılaştığı sınırlamalar hakkında bilgi sahibi olacaklar,
- "Bilgi bozukluğu" ve "sahte haber" gibi güncel tartışmaları ve kavramları öğrenecekler,
- (Yeni) medya içeriklerini eleştirel bir gözle analiz edebilecekler.


Dersin İçeriği

Yeni medya teknolojileri insanların haber ve eğlence tüketimi alışkanlıklarını sürekli değiştirecek bir hızla gelişiyor. Medya üretimi ve tüketimi yeni bir uygulama biçimine doğru dönüşürken, yeni bir aktör, pasif bir okur/izler olarak sadece medya ürünlerini tüketen bir birey değil ama aynı zamanda üretim süreçlerinde aktif bir katılımcı olan "üretketici" bireyler de ortaya çıktı. İçinde bulunduğumuz bu dönemde doğruluk, mahremiyet, sorumluluk gibi bilgi yayılımı ile ilgili temel kavramlara bağlı kalma vaadi veren geleneksel medya kurumları çok sayıdaki üretketici tarafından her geçen gün sorgulanıyor. Ancak, "bilgi bozukluğu" sadece ağ toplumunun ve üretketicilerin sonucu değil, ayrıca hükümetlerden karşıt hareketlere kadar birçok grubun da katkısı olan bir mesele.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse başlangıç
2) Haberler, hakikat ve hakikat ötesi
3) Haber üretimi: Eleştirel analiz
4) Haber üretimi: Eleştirel analiz
5) Haberlerin eleştirel analizi
6) Sosyal medyanın eleştirel analizi
7) Sosyal medya ve siyaset
8) Sosyal medya ve siyaset
9) Sosyal medya ve siyaset
10) Hakikat ötesi çağ
11) Sosyal medya çağı
12) Ağ toplumu, üretketici ve yeni medya
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları ve dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Herman, Edward S. and Noam Chomsky, 2002. Manufacturing consent : the political economy of the mass media, New York : Pantheon Books


Keyes, R., 2019. Hakikat sonrası çağ : günümüz dünyasında yalancılık ve aldatma, İzmir: Delidolu
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 2 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 20 20
Küçük Sınavlar 2 3 6
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. 2
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. 2
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. 3
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. 2
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. 1
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. 1
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. 2
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. 2
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. 2
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. 2
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. 2
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. 3