ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3101 | Sosyal Medya İçin Yaşam Tarzı İçerik Üretimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BANU ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders son on yıllarda küresel ve yerel düzeylerde giderek yaygınlaşan "yaşam tarzı gazeteciliği" hakkında gerekli teorik, pratik ve eleştirel bilgi ve yetileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - "yaşam tarzı gazeteciliği"ni yaratan tarihsel ve sosyolojik faktörleri öğrenmek, - "yaşam tarzı gazeteciliği"nin medya sektöründeki güncel konumu ve gelecekteki potansiyel durumu hakkında bilgi sahibi olmak, - "yaşam tarzı gazeteciliği"ne ilişkin pratik becerileri geliştirmek, - "yaşam tarzı gazeteciliği"ne dair mesleki ve toplumsal etik sorunlar hakkında farkındalık sahibi olmak, - dijital içerik üretirken hikaye anlatımında doğru yöntemleri bulma ve seçme yetisini kazanmak, - dijital dünyada soru sorma ve cevap arama hususlarında pratik beceri kazanmak. - sanat, kültür, moda, seyahat ve yemek alanlarının toplumsal, ekonomik ve politik yansımaları üzerine düşünce sistemi geliştirme. |
Bu ders, genel haber gazeteciliğinden farklı bir tür olarak gelişen ve 1970'ler sonrası tüketim-merkezli yaşam tarzlarının ön plana çıkmasıyla da giderek önem kazanan yaşam tarzı gazeteciliğinin tarihsel ve toplumsal gelişimine odaklanmaktadır. Teorik tartışmaların ardından, yaşam tarzı gazeteciliğini diğer gazetecilik türlerinden ayıran noktalar, bu tür gazeteciliğin sektördeki konumu ve dijital çağda yaşam tarzı gazeteciliği tartışılacaktır. Daha sonra öğrencilere dijital yaşam tarzı gazeteciliği için mesleki beceriler kazandırılacak ve bu tür gazeteciliğin içerdiği toplumsal ve mesleki etik konuları ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, kuralların anlatımı | |
2) | Yaşam tarzı gazeteciliğinin basılı dünyadan dijital çağa geçişinin kısa bir öyküsü ve bu geçişin kültürel, ekonomik ve siyasi etkileri; dergiciliğe giriş | |
3) | Dergi: Tanımı, çeşitleri, biçimleri; dijital dergicilikte karar alma mekanizmaları, görevlerin dağılımı | |
4) | Yaşam tarzı gazeteciliğinin ana prensipleri, etik, hukuk; dijital dergi tasarımı | |
5) | Alan İncelemesi (sergi açılışı, gala, basın toplantısı, test sürüşü, fotoğraf çekimi, vs.) | |
6) | Genel bir bakış ve alan incelemesinin değerlendirilmesi | |
7) | Yeni medya türleri, blogger'lık ve moda gazeteciliği | |
8) | Yeni bir stil arayışı, dijital dergide tasarım tartışmaları, deneyimleri ifade etmenin önemi ve sanat, kültür, seyahat, eğlence, sağlıklı yaşam, yemek gibi spesifik konuları haberleştirme | |
9) | Yaşam Tarzı gazeteciliğine Türkiye'den örnekler | |
10) | Yaşam tarzı gazeteciliği için mesleki teknikler | |
11) | Yaşam tarzı gazeteciliğine ilişkin toplumsal ve mesleki etik | |
12) | Çevrimiçi haber & sosyal medya: İlkeler, farklılıklar, avantajlar ve dezavantajlar | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Ders konularının gözden geçirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Eric Jon Bulson, Little Magazine world form, Berlin: De Gruyter, 2016. Agnes Rocamora (2012) "Hypertextuality & Remediation in the Fashion Media: The case of fashion blogs," Special Issue on Lifestyle Journalism, "Journalism Practice" Journal, Vol 6, No. 1. Lyn McGaurr (2012) "The Devil May Care: Travel journalism, cosmopolitan concern, politics and the brand" Special Issue on Lifestyle Journalism, "Journalism Practice" Journal, Vol 6, No. 1. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |