Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, kuralların anlatımı |
|
2) |
Yaşam tarzı gazeteciliğinin basılı dünyadan dijital çağa geçişinin kısa bir öyküsü ve bu geçişin kültürel, ekonomik ve siyasi etkileri; dergiciliğe giriş |
|
3) |
Dergi: Tanımı, çeşitleri, biçimleri; dijital dergicilikte karar alma mekanizmaları, görevlerin dağılımı |
|
4) |
Yaşam tarzı gazeteciliğinin ana prensipleri, etik, hukuk; dijital dergi tasarımı |
|
5) |
Alan İncelemesi (sergi açılışı, gala, basın toplantısı, test sürüşü, fotoğraf çekimi, vs.) |
|
6) |
Genel bir bakış ve alan incelemesinin değerlendirilmesi |
|
7) |
Yeni medya türleri, blogger'lık ve moda gazeteciliği |
|
8) |
Yeni bir stil arayışı, dijital dergide tasarım tartışmaları, deneyimleri ifade etmenin önemi ve sanat, kültür, seyahat, eğlence, sağlıklı yaşam, yemek gibi spesifik konuları haberleştirme |
|
9) |
Yaşam Tarzı gazeteciliğine Türkiye'den örnekler |
|
10) |
Yaşam tarzı gazeteciliği için mesleki teknikler |
|
11) |
Yaşam tarzı gazeteciliğine ilişkin toplumsal ve mesleki etik |
|
12) |
Çevrimiçi haber & sosyal medya: İlkeler, farklılıklar, avantajlar ve dezavantajlar |
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
14) |
Ders konularının gözden geçirilmesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|