LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3901 | Dijital Araştırmacı Gazetecilik | Güz | 2 | 2 | 3 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | BEHLÜL CALISKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BEHLÜL ÇALIŞKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Gazetecilik gibi araştırmacı gazetecilik de dönüşüm yaşıyor. Araştırmacı gazetecilik dijital medyadan etkileniyor ve araştırmacı gazeteciler hukuk, ekonomi, bilişim ve sosyal bilimler gibi alanlarda uzmanlığa sahip uluslararası ekiplerle giderek daha fazla çalışıyor. Bu dersin amacı, dijital çağda araştırmacı gazetecilik pratiklerini teşvik etmek ve dijital araştırmacı gazeteciliğe yönelik bilgi ve anlayışları derinleştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - dijital metodolojiler kullanarak bir araştırmacı gazetecilik projesi yürütebilir. - hem geleneksel araştırmacı gazeteciliğe ilişkin hem de yeni gelişen metot ve teknikleri analiz edebilir ve yansıtabilir. - araştırmacı gazetecilik kuram ve metodolojisini analiz edebilir ve daha modern teknikleri yansıtmak üzere yeni yollar geliştirebilir. - araştırmacı gazeteciliğin organizasyonel ve uygulamalı yönlerini analiz edebilir ve yansıtabilir. - ulusal ve uluslararası bağlamda veri toplayabilir. - araştırmacı gazeteciliğe yönelik diğer unsurları analiz edebilir. |
- Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. - İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. - İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. - Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. - Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. - Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse, ders izlencesine ve kaynaklara genel bir bakış | |
2) | Dijital çağda araştırmacı gazetecilik | |
3) | Açık kaynak istihbarat ve gazetecilik | |
4) | Kişileri ve sosyal medya hesaplarını araştırma | |
5) | İnternette arama teknikleri | |
6) | Web sitelerini araştırma | |
7) | Fotoğraf ve video doğrulama | |
8) | Coğrafi konum belirleme | |
9) | Ağ analizi | |
10) | Sızıntı gazeteciliği | |
11) | Veri gazeteciliği | |
12) | Sınırlar ötesi işbirliği temelli araştırmalar | |
13) | Projelerin sunumu | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Gray, J., Chambers L., Bounegru L. (Ed.) (2018). The Data Journalism Handbook. How Journalists Can Use Data to Improve the News. http://datajournalismhandbook.net/1.0/en/. https://www.cjr.org/tow_center_reports/guide-to-osint-and-hostile-communities.php |
Diğer Kaynaklar: | Gray, J., Chambers L., Bounegru L. (Ed.) (2018). The Data Journalism Handbook. How Journalists Can Use Data to Improve the News. http://datajournalismhandbook.net/1.0/en/. https://www.cjr.org/tow_center_reports/guide-to-osint-and-hostile-communities.php |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | 196 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |