YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2008 | Medya Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders toplumsal, teknolojik ve kültürel bağlamlarda insan eylemliliğini tartışmak adına medyanın tarihlerinin toplumsal bir değerlendirmesini oluşturmayı amaçlar. Ders boyunca, medya tarihi anlatıları teknolojik determinizmin izin sürmeyen bir biçimde tartışılır. Öğrencilerden medyanın medyanın insan durumu ve gelişimini tartışmak için bir çatı anlatı olarak kullanılabilecek tarihi süreçler ve anlar ile ilgili eleştirel analiz yapmaları beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - güncel medya ekosistemlerinin tarihsel koşullarını anlayabilir, - teknoloji ve toplum arasındaki ilişkideki geçmiş gelişmeleri bağlamsallaştırabilir, - tarihsel bağlamlarda medyanın ekonomipolitiğini eleştirel olarak değerlendirebilir, - atanmış eylemlilikler üzerinden medya tarihinin farklı okumalarını ayırt edebilir. |
Bu ders kitle iletişim araçlarının ortaya çıkışını ve gelişimini tarihsel bir perspektiften inceler. Ders planı kronolojik olarak ilerler ve "path-dependence", "remediation", yakınsama, "technological appropriation" ve teknolojinin sosyal inşası gibi; medya teknolojilerini etkileyen çeşitli mekanizmaları dikkate alır. Ders kapsamında yapılan okumalar algı, kültür ve iletişim üzerinde medyanın gösterdiği etkileri çok yönlü şekilde inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya, Teknoloji ve Tarih | |
2) | Matbaa Öncesi İletişim Mecraları | |
3) | Bağlamlarında Matbaa I | |
4) | Bağlamlarında Matbaa II | |
5) | Medya ve Kamusal Alan | |
6) | Teknolojiler ve Devrimler | |
7) | Yeni Süreçler ve Örüntüler I | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Yeni Süreçler ve Örüntüler II | |
10) | Enformasyon, Eğitim ve Eğlence I | |
11) | Enformasyon, Eğitim ve Eğlence II | |
12) | Medya Yakınsamaları I | |
13) | Medya Yakınsamaları II | |
14) | Sosyalin Dönüşü |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) A social history of the media: From Gutenberg to the Internet / Asa Briggs and Peter Burke. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |