ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2008 | Medya Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders toplumsal, teknolojik ve kültürel bağlamlarda insan eylemliliğini tartışmak adına medyanın tarihlerinin toplumsal bir değerlendirmesini oluşturmayı amaçlar. Ders boyunca, medya tarihi anlatıları teknolojik determinizmin izin sürmeyen bir biçimde tartışılır. Öğrencilerden medyanın medyanın insan durumu ve gelişimini tartışmak için bir çatı anlatı olarak kullanılabilecek tarihi süreçler ve anlar ile ilgili eleştirel analiz yapmaları beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - güncel medya ekosistemlerinin tarihsel koşullarını anlayabilir, - teknoloji ve toplum arasındaki ilişkideki geçmiş gelişmeleri bağlamsallaştırabilir, - tarihsel bağlamlarda medyanın ekonomipolitiğini eleştirel olarak değerlendirebilir, - atanmış eylemlilikler üzerinden medya tarihinin farklı okumalarını ayırt edebilir. |
Bu ders kitle iletişim araçlarının ortaya çıkışını ve gelişimini tarihsel bir perspektiften inceler. Ders planı kronolojik olarak ilerler ve "path-dependence", "remediation", yakınsama, "technological appropriation" ve teknolojinin sosyal inşası gibi; medya teknolojilerini etkileyen çeşitli mekanizmaları dikkate alır. Ders kapsamında yapılan okumalar algı, kültür ve iletişim üzerinde medyanın gösterdiği etkileri çok yönlü şekilde inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya, Teknoloji ve Tarih | |
2) | Matbaa Öncesi İletişim Mecraları | |
3) | Bağlamlarında Matbaa I | |
4) | Bağlamlarında Matbaa II | |
5) | Medya ve Kamusal Alan | |
6) | Teknolojiler ve Devrimler | |
7) | Yeni Süreçler ve Örüntüler I | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Yeni Süreçler ve Örüntüler II | |
10) | Enformasyon, Eğitim ve Eğlence I | |
11) | Enformasyon, Eğitim ve Eğlence II | |
12) | Medya Yakınsamaları I | |
13) | Medya Yakınsamaları II | |
14) | Sosyalin Dönüşü |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) A social history of the media: From Gutenberg to the Internet / Asa Briggs and Peter Burke. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |