Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müzik videosu prodüğksiyonuna giriş |
|
2) |
Müzik videosu tarihçesi |
|
3) |
Türkiye'de müzik videosu sektörü |
|
4) |
Müzik videosu üretiminin temel öğeleri |
|
5) |
Müzik videosunda ritim ve hareket. Müziğin sinematografiyle ifadesi. |
|
6) |
Bir müzik videosu tasarlama. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma |
Seçilen bir şarkı için müzik videosu tasarlanacak. Sinopsis yazılacak |
7) |
Öğrencilerin müzik videosu projeleri üzerinde çalışma |
Önceki derste yapılan eleştiriler üzerinden müzik videosu sinopsisi düzeltilecek ve süreli sahne listesi hazırlanacak. |
8) |
Müzik videosu teklif dosyasının hazırlanması |
Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası taslağı hazırlama |
9) |
Öğrencilerin üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası sunumları |
Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası hazırlama |
10) |
Öğrencilerin yaptıkları çekimler üzerinde çalışma. Gerek duyulan extra çekimlerin belirlenmesi. |
Müzik videosunun çekimi |
11) |
Öğrencilerin müzik videosu çekimleri üzerinde çalışma |
Müzik videosu projesi için gerek duyulan extra çekimlerin yapılması |
12) |
Montaj |
Müzik videosu için görüntülerin aktarılması ve seçkinin yapılması |
13) |
Öğrencilerin müzik videosu kaba kurgu sunumları |
Müzik videosu için kaba kurgunun hazırlanması |
14) |
Müzik videosu proje sunumları |
Müzik videosu projelerinin tamamlanması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|