LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4946 | Video Klip Yapımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin müzik videosu üretmeleri için ihtiyaç duyacakları teknik ve yaratıcı becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dersin kazandırdığı temel becerilerden biri ritmin sinematografi yoluyla ifade edilmesine dayanır. Müzik videosu üretim sürecinin saffaları öğrencilerin bireysel uygulamaları yoluyla öğrenilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Müzik videosu üretme becerisi edinir. 2. Yapım şirketine sunulmak üzere müzik videosu teklif dosyası hazırlayabilme becerisi edinir. 3. Sinematografik ritim kavramını anlamlandırma ve uygulayabilme becerisi edinir. 4. Yönetmenlik becerilerini müzik videosu üzerinde kullanabilir. 5. Müzik videosu projelerini sunma ve savunma becerisi edinir. 6. Ulusal ve uluslararası müzik videosu sektörünü tanır. 7. Dünyada müzik videosu üretiminin tarihçesi hakkında tartışabilir. |
Bu derste öğrenciler müzik videosu üretmeleri için ihtiyaç duyacakları teknik ve yaratıcı becerileri geliştirirler. Dersin kazandırdığı bir başka beceri ritmin sinematografi yoluyla ifade edilmesidir. Müzik videosu üretim sürecinin safhaları öğrencilerin bireysel uygulamaları yoluyla öğrenilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzik videosu prodüğksiyonuna giriş | |
2) | Müzik videosu tarihçesi | |
3) | Türkiye'de müzik videosu sektörü | |
4) | Müzik videosu üretiminin temel öğeleri | |
5) | Müzik videosunda ritim ve hareket. Müziğin sinematografiyle ifadesi. | |
6) | Bir müzik videosu tasarlama. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma | Seçilen bir şarkı için müzik videosu tasarlanacak. Sinopsis yazılacak |
7) | Öğrencilerin müzik videosu projeleri üzerinde çalışma | Önceki derste yapılan eleştiriler üzerinden müzik videosu sinopsisi düzeltilecek ve süreli sahne listesi hazırlanacak. |
8) | Müzik videosu teklif dosyasının hazırlanması | Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası taslağı hazırlama |
9) | Öğrencilerin üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası sunumları | Üzerinde çalışılan müzik videosu için teklif dosyası hazırlama |
10) | Öğrencilerin yaptıkları çekimler üzerinde çalışma. Gerek duyulan extra çekimlerin belirlenmesi. | Müzik videosunun çekimi |
11) | Öğrencilerin müzik videosu çekimleri üzerinde çalışma | Müzik videosu projesi için gerek duyulan extra çekimlerin yapılması |
12) | Montaj | Müzik videosu için görüntülerin aktarılması ve seçkinin yapılması |
13) | Öğrencilerin müzik videosu kaba kurgu sunumları | Müzik videosu için kaba kurgunun hazırlanması |
14) | Müzik videosu proje sunumları | Müzik videosu projelerinin tamamlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | 1. Various examples of music videos from around the world and award winning videos. 2. Sound and vision, Simon Frith & Andrew Goodwin, 1993 3. Experiencing music video: aesthetic and cultural context, Carol Vernallis, 2004 4. Making Music Videos, Lara M. Schwartz, 2007 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 7 | % 30 |
Sunum | 3 | % 30 |
Projeler | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 7 | 1 | 7 |
Sunum / Seminer | 3 | 7 | 21 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |