ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4540 Kurumsal Görsel Kimlik Tasarımı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders gerekli tasarım programlarını kullanarak (Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator) yaratıcı süreci planlamak ve uygulamak için gerekli beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer bir hedefi, yeni çağın yeni mecralarını kullanabilen, alternatif kanallar yaratabilen gerekli tekniklere hakim geleceğin kurumsal görsel kimlik tasarımcılarını yetiştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gelişim sürecinde kurumsal kimlik ve tasarımcının rolünün farklı bileşenleri anlaşılacak ve geliştirilecek.
2) Kavram gelişirtirmede farklılıklar keşfedilecek.
3) Araştırma, kavramsallaştırma ve tasarım fikrinin taslaklarını oluşturmak ve sunmak için gerekli yaklaşımlar uygulanacak.
4) Ürün, ortam, iletişim ve logo tasarımı arasındaki kritik ilişki anlaşılacak ve geliştirilecek.
5) Kurumsal kimliğin, kurumsal iş stratejisini nasıl etkilediğine dair bir anlayış geliştirilecek.
6) Kurumsal bir tasarımcı olmak için gerekli beceri ve niteliklere dair bir anlayış geliştirilecek.

Dersin İçeriği

Örnek olay çalışmaları ile, logo tasarımı, diğer pazarlama ürünleri ve kurumsal görsel kimlik oluşturmak ve tanıtmak için gerekli olan temel beceriler keşfedilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal görsel kimlik tasarımına giriş.
2) Kurumsal görsel kimlik tasaramının prepsipleri
3) Tasarım ve kurumsal stratejinin prensipleri. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
4) Yaratıcılık kavramının perspektifi. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
5) Kurumsal marka tasarımı. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator) 1. Ödev için teslim zamanı.
6) Tasarım süreci ve metodoloji. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
7) Örnek tasarımların incelenmesi
8) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
9) Çözümden, değerlendirmeye.
10) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
11) Ürün ve kurumsal tasarım.
12) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator) 2. Ödev için teslim zamanı.
13) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
14) Final sınavı için tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Ödevler 2 4
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek