SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4540 Kurumsal Görsel Kimlik Tasarımı Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders gerekli tasarım programlarını kullanarak (Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator) yaratıcı süreci planlamak ve uygulamak için gerekli beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer bir hedefi, yeni çağın yeni mecralarını kullanabilen, alternatif kanallar yaratabilen gerekli tekniklere hakim geleceğin kurumsal görsel kimlik tasarımcılarını yetiştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gelişim sürecinde kurumsal kimlik ve tasarımcının rolünün farklı bileşenleri anlaşılacak ve geliştirilecek.
2) Kavram gelişirtirmede farklılıklar keşfedilecek.
3) Araştırma, kavramsallaştırma ve tasarım fikrinin taslaklarını oluşturmak ve sunmak için gerekli yaklaşımlar uygulanacak.
4) Ürün, ortam, iletişim ve logo tasarımı arasındaki kritik ilişki anlaşılacak ve geliştirilecek.
5) Kurumsal kimliğin, kurumsal iş stratejisini nasıl etkilediğine dair bir anlayış geliştirilecek.
6) Kurumsal bir tasarımcı olmak için gerekli beceri ve niteliklere dair bir anlayış geliştirilecek.

Dersin İçeriği

Örnek olay çalışmaları ile, logo tasarımı, diğer pazarlama ürünleri ve kurumsal görsel kimlik oluşturmak ve tanıtmak için gerekli olan temel beceriler keşfedilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal görsel kimlik tasarımına giriş.
2) Kurumsal görsel kimlik tasaramının prepsipleri
3) Tasarım ve kurumsal stratejinin prensipleri. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
4) Yaratıcılık kavramının perspektifi. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
5) Kurumsal marka tasarımı. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator) 1. Ödev için teslim zamanı.
6) Tasarım süreci ve metodoloji. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
7) Örnek tasarımların incelenmesi
8) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
9) Çözümden, değerlendirmeye.
10) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
11) Ürün ve kurumsal tasarım.
12) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator) 2. Ödev için teslim zamanı.
13) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
14) Final sınavı için tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Ödevler 2 4
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. 1
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek 1
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak 1
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek 1
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme 1
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek 1
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak 1
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak 1
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek 1
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. 1
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak 1
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek 1