ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5603 Kablosuz İletişim Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ALKAN SOYSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, kablosuz iletişim ortamının özelliklerini ve kablosuz iletişim için tasarlanmış teknolojilerin öğretilmesini amaçlar. Bu dersin sonunda öğrenciler yol kaybı, gölgelenme, sönümlenme ve çeşitlilik gibi kavramları tanımlayabileceklerdir. Farklı kablosuz kanal modelleri tanıtılacak ve bu kanalların kapasitesi incelenecektir. Öğrenciler çok taşıyıcılı modülasyon ve OFDM, spektrum yayma ve CDMA, ve çok antenli sistemler gibi modern teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kablosuz kanalların fiziksel ortamını açıklar,
2. Yol kaybı, gölgelenme ve sönümlenme terimlerini tanımlar,
3. Zaman, frekans ve uzay çeşitliliğinin etkilerini açıklar,
4. Birleştirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur,
5. Kablosuz kanal modellerine kapasite analizi uygulayabilir,
6. Çok taşıyıcılı modülasyon ve OFDM teknolojisini açıklar,
7. Spektrum yayma işleminin ve CDMA'in avantajlarını belirler,
8. Çok antenli sistemler ve MIMO teknolojisi hakkında bilgi sahibi olur,
9. Çok kullanıcılı sistemler hakkında kabaca bir anlayışa sahip olur.

Dersin İçeriği

Yol kaybı, gölgelenme ve sönümlenme gibi kablosuz kanalların karakteristik özellikleri. Farklı kanal modelleri ve onların kapasite hesaplamaları. Günümüz kablosuz haberleşme teknolojileri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kablosuz haberleşmeye giriş
2) Yol kaybı ve gölgelenme
3) Istatistiksel sönümlenme, darbant sönümlenme
4) Genişband sönümlenme
5) Kablosuz iletişim kanallarının kapasitesi
6) Kablosuz iletişim kanalı kapasitesinde uyarlamalı teknikler
7) çeşitlilik ve birleştirme
8) Şimdiye kadar anlatılan yöntemlerin karşılaştırılması. Ara sınav
10) Çok taşıyıcılı sistemler, OFDM
11) Spektrum yayma ve CDMA
12) WCDMA and 3G sistemler
13) Çok antenli sistemler, MIMO
14) Çok kullanıcılı sistemler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wireless Communications, Andrea Goldsmith, Cambridge University Press
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 4 50
Ara Sınavlar 8 60
Final 4 48
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5