ANESTEZİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1115 Sanat Tarihi’ne Giriş Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Ders, disiplinlerarası bir kapsam ile, farklı kronolojik ve coğrafi ortamlardaki kültürel izlenimlerini sanat aracılığıyla anlamayı sağlar. Bu ders, Batılı ve Batılı olmayan kültürlerin mimari, heykel ve resim ile ilgili temel kavramları üzerine odaklanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
•Sanat tarihi ve bir sanat eserinin üretimi üzerine bir bakış açısı geliştirmek
•Sanatın evrensel ve kültürlerarası boyutlarına yönelik görsel bir duyarlılık geliştirmek
•Sanat akımlarını, sanatçıları ve eserlerini örneklemek
•Sanat terminolojisini ve estetik kavramlarını tanımlamak ve kullanmak
•Sanattaki güncel konuları, değişimleri ve akımları karşılaştırmak
•Sanatla ilgili düşünceleri görsel, sözlü ve yazılı bir biçimde sunmak
•Bir sanat eserinin kompozisyonu, konusu ve anlatımı üzerine yorum yapmak

Dersin İçeriği

Sanat nedir, sanatçı kimdir ? & Antik Sanat ve Arkeoloji, Asya Sanatları“Buda Görüntülerinin Başlangıcı” (Hindistan-Çin-Japonya), Ortaçağ Sanatı, Rönesans Sanatından Modern Sanat Akımlarına.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat Nedir? Sanatçı Kimdir? WÖLFFLIN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985
2) Antik Sanat ve Arkeoloji Gombrich Sanatın Öyküsü, Bölüm 1
3) Mısır Sanatı Piramitler, Resim ve Heykel FREEMAN, Charles, Mısır, Yunan ve Roma: Akdeniz Uygarlıkları, Çev. Kemal Angı, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 2
4) Antik Yunan Mimarisi FREEMAN, Charles, Mısır, Yunan ve Roma: Akdeniz Uygarlıkları, Çev. Kemal Angı, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002 GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 3-4
5) Antik Yunan Resim ve Heykel CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002 FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 3-4
6) Roma Sanatı&Mimarisi ve Şehirler WHEELER, Mortimer, Roma Sanatı ve Mimarlığı, Homer Kitabevi, İstanbul, 2005 GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6
7) İstanbul Arkeoloji Müzesi’ne ziyaret
8) Asya Sanatları“Buda Görüntülerinin Başlangıcı” (Hindistan-Çin-Japonya), GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 7 ROWLAND, B., The Art and Architecture of India,Buddhist-Hindu-Jain,Penguin Books,1984 FISCHER, R.E., Buddhist Art and Architecture,Thames and Hudson,Londra 1993
9) Hristiyanlık ve Erken Hristiyan Sanatı (Bizans Dönemi) Rodlay, L., Byzantine Art and Archeology GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6
10) Ortaçağ Sanatları (erken Avrupa şehirleri, katedraller ve küçük el sanatları ) DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998. PRIENE, Ortaçağ’da Kentler GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 9-10
11) Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Italya’da) MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970. ACKERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT Pres, Cambridge, Ma BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London. BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13
12) Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Kuzey Avrupa’da) BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 14/17
13) Barok Sanatı GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 19-20
14) Sanatta Akımlar LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: GOMBRICH, E.H., The Story of Art, Phaidon
BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, Volume I.
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit
HARTT, Friedrich. Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture, Fourth Edition.
LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü
BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul.
MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970.
ACKERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT Pres, Cambridge, Ma
BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London.
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi
PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998.
PRIENE, Ortaçağ’da Kentler
RODLAY, L., Byzantine Art and Archeology
CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002
FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
WÖLFFLIN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985
ROWLAND, B., The Art and Architecture of India,Buddhist-Hindu-Jain,Penguin Books,1984
FISCHER, R.E., Buddhist Art and Architecture,Thames and Hudson,Londra 1993

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 1
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 1
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 1
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 1
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 1
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme 1
7) Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme 1
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme 1
9) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 1
10) Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme 1
11) Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme 1
12) Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme 1
13) Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme 1