İŞLETME (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS6900 | Uygulamalı Araştırma Yöntemleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MURAT ÇİNKO Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, doktora öğrencilerine yönetim ve sosyal bilimlerde uygulamalı araştırma yöntemleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin karmaşık araştırma sorularını çözebilecek ileri düzey veri analiz teknikleri ve metodolojilerle donatılmasını sağlamayı hedefler. Ayrıca, araştırma bulgularının gerçek dünya sorunlarına uygulanması gerektiğine vurgu yaparak, öğrencileri yüksek etkili araştırmalar yapmaya teşvik eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Nitel ve nicel araştırma metodolojileri konusunda ileri düzey beceriler geliştirebilmek. Yönetim ve sosyal bilimler araştırmalarında veri analizi ve yorumlama için istatistiksel araçları ve yazılımları uygulayabilmek. Karmaşık veri setlerini analiz etme ve anlamlı sonuçlar çıkarma becerisi göstererek, pratik araştırma projeleri tasarlayabilmek ve yürütebilmek. |
Ders, uygulamalı araştırma yöntemlerinde önemli kavramlar ve teknikleri, nitel ve nicel yaklaşımlar, anket tasarımı, veri toplama yöntemleri ve istatistiksel analiz gibi konuları kapsamaktadır. Öğrenciler, analitik becerilerini geliştirerek pratik egzersizler, vaka çalışmaları ve gerçek dünya verileriyle çalışacaklardır. Dersin sonunda, öğrenciler etkin araştırma projeleri tasarlayabilecek ve verilerinden eyleme dönüştürülebilir sonuçlar çıkarabilecek seviyeye ulaşacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uygulamalı Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
2) | Araştırma Tasarımı ve Metodolojisi | |
3) | Nitel Araştırma Yöntemleri | |
4) | Nicel Araştırma Yöntemleri | |
5) | Veri Toplama Teknikleri | |
6) | Survey Design and Implementation | |
7) | İstatistiksel Analiz I: Tanımlayıcı İstatistikler | |
8) | İstatistiksel Analiz II: Çıkarımsal İstatistikler | |
9) | Veri Analizi Yazılımları | |
10) | Veri Yorumlama ve Sunumu | |
11) | İleri Düzey Araştırma Yöntemleri | |
12) | Araştırmalarda Etik Hususlar | |
13) | Araştırma Teklifi Yazma | |
14) | Araştırma Sunumu ve Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Blanche, M. T., Blanche, M. J. T., Durrheim, K., & Painter, D. (Eds.). (2006). Research in practice: Applied methods for the social sciences. Juta and Company Ltd. |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's Slides |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 20 | % 10 |
Sunum | 4 | % 30 |
Projeler | 6 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer | 4 | 10 | 40 |
Proje | 6 | 6 | 36 |
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 296 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel kavram, yöntem ve modelleri derinlemesine kavrayarak, profesyonel uygulamalarda etkin şekilde kullanabilmek. | 4 |
2) | Genel işletmecilik literatürüne ve uluslararası gelişmelere hakim olarak, alanında sürekli güncel kalmak ve yenilikçi fikirler üretmek. | 1 |
3) | İşletme alanında ortaya çıkan sorunlara hem kuramsal hem kavramsal açıdan yaklaşarak, araştırmacı gözüyle çözümler geliştirebilmek. | 5 |
4) | Akademik araştırmalarda etik ilkeleri ve sorumlulukları benimseyerek, çalışmalarda bu değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olmak. | 5 |
5) | İşletme alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz etme, sentezleme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 5 |
6) | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak, işletme alanı ile ilgili bilgileri farklı kitlelere doğru ve etkili bir şekilde aktarabilmek. | 2 |
7) | Gerekli literatürü tarayarak araştırma sorunsalını belirleyebilme, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşabilme yetkinliğine sahip olmak; sonuçları akademik yayın olarak sunabilmek. | 4 |
8) | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk ve evrensel değerlere yönelik farkındalığı yüksek bir profesyonel olarak bu konulara katkı sağlayabilmek. | 4 |
9) | İş dünyasında öngörülmeyen ve karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek stratejik çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olmak | 3 |
10) | Farklı disiplinler ve çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, liderlik yapma, risk analizi ve sorun çözme süreçlerinde eleştirel düşünerek inisiyatif kullanabilme yetkinliğine sahip olmak | 5 |